2010 ÖSS Değişikliği Ve Coğrafyaya Olumsuz Etkisi‏

'Coğrafya Öğretmenleri' forumunda hasanoğlan tarafından 12 Şub 2009 tarihinde açılan konu

  1. hasanoğlan

    hasanoğlan New Member

    Merhaba arkadaşlar,
    2010 yılında öss sınavında gerçekleşecek olan değişikliklerden haberiniz vardır sanırım.Öss sınavının iki aşamalı olmasının yanında birçok ta değişiklik öngörülüyor.Bu değişikliklerden biri coğrafya öğretmenlerini ve ilerde coğrafya öğretmeni olacak olanları da etkileyecek.

    Değişikliklerden biri şu:” Yükseköğretime Geçiş Sınavı” diye adlandırılan 1. sınavda sadece “Temel Matematik” ve “Türkçe” testlerinden alınacak puanlar, 2. sınavda katkı sağlayacak.
    Yani 1. sınavdaki sosyal ve fen soruları, 2. sınava puan olarak hiçbir katkı sağlamayacak.2. sınava girebilmek için belli bir baraj puanı tespit edilecek. Mümkün olduğu kadar çok kişinin 2. sınava girmesini sağlamak için büyük bir ihtimalle bu baraj puanı düşük tutulacak.

    Sözel ve eşit ağırlıktan sınava girecek öğrenciler 2. sınavda sosyal soruları çözeceği için coğrafya dersi önemini yitirmeyecek.Fakat sorun sayısaldan sınava girecek öğrencilerde görülüyor.Bu öğrenciler:

    1-Sadece matematik ve Türkçe testleri 2. sınava katkı sağlayacağı için, bu derslere önem verecek ve baraj puanının çok üstüne kolaylıkla geçebileceklerdir.Zaten sayısalcıların matematiği ve Türkçesi genelde iyidir.

    2-Bu sayısalcı öğrenciler 2. sınavda sadece matematik ve fen soruları yanıtlayarak üniversiteye yerleşebilecekler.

    Böylece liselerin fen alanındaki öğrenciler için sosyal sorularının öss için hiçbir anlamı kalmayacak.

    Çünkü bu soruları yanıtlamak zorunda kalmayacaklar.Sayısalcı bir öğrenci öss için kesinlikle coğrafya, tarih ve felsefe derslerine çalışmayacak.1. sınavdaki sosyal sorularının 2. sınava hiçbir katkısı olmayacak.Matematik ve Türkçeye yüklenecek ve buradan alacağı yüksek bir puan ile 2. sınavına katkı sağlayacak.

    Not:Yök başkanının verdiği demeçten anlaşıldığı üzere ortaöğretim başarı puanı çok düşürülecek.Öss puanına %21’lik etkisi %5’e düşürülecek.Hatta kişisel görüşü de ortaöğretim puanının sıfırlanmasından yana.Böyle olursa 4 yıl boyunca öğrencilerin lisede gördüğü bütün derslerden aldığı notlar öss puanına çok minimum düzeyde etki edecek.Derslerden alınan notlar öss’de pek etkili olmayacaksa, öğrenciler sadece taktir ve teşekkür almak için notlarını yükseltmeye çalışacaklar.Hatta bazılarının hiç kaygısı olmayacak belki de.

    Benim bütün bunlardan çıkardığım sonuçlar şunlar:

    1-Liselerin fen alanında olanlar 9. Ve 10. sınıflarda 2’şer saat coğrafya dersi görüyorlar.Bu öğrenciler yeni öss değişikliği nedeniyle coğrafya dersinin gerekli olmadığına inanacaklar ve onları ikna etmek kolay olmayacak.Öğrenciler genellikle öss sınavına adapte olduğu için, öss’de yanıtlamak zorunda olmadıkları bir derse önem vermeyeceklerdir.Bu da öğretmenleri sıkıntıya sokacaktır.

    2-Liselerin fen alanındaki öğrenciler 9. Ve 10. sınıflarda 2’şer saat coğrafya dersi görüyor demiştim.Tahmini olarak söylüyorum, önümüzdeki süreçte 10. sınıftaki bu 2 saatlik coğrafya dersi gereksiz görülecek ve kaldırılacak.Eğer kaldırılırsa:

    a)Coğrafya öğretmenlerinin okullardaki ders sayıları azalacak.

    b)Diğer okullara görevlendirilenler olacak.İkinci bir okula gitmenin yarattığı uyum sorunu ve külfeti sanırım bazı arkadaşlar yaşamıştır.

    c)Coğrafyadan zaten az sayıda öğretmen alınıyor.Liselerde ders yükü azalınca KPSS ile alınacak coğrafya öğretmenlerinin sayısını biraz daha azaltacak.

    3-Coğrafyanın öss sınavlarında etkisi azalacak.Bence coğrafya güç kaybedecek.

    4-Ortaöğretim başarı puanının etkisi çok fazla düşürüleceği için öğrencilerin birçok derse ilgisi de azalacak.


    Çözüm ne olabilir?

    Bunu düşünmek gerekir.Bu değişiklik şu an tasarı halinde.Büyük bir ihtimalle kabul edilecek.Öss’nin 1. sınavındaki sosyal sorularının mutlaka 2. sınava belli bir oranda etkisi olmalı.Sayısalcıların gözünde tarih, coğrafya ve felsefe derslerini sıfırlamak mantıklı değil.Az da olsa bu derslerin öss sayısal puana bir etkisi olmalı.

    Bence coğrafya müfredatıyla ilgili seminerler veren Doç.Dr. Servet KARABAĞ ve Yrd.Doç.Dr. Salih ŞAHİN ile üniversitelerin coğrafya bölümleri de bu konuda girişimler yapmalı.Liselerde coğrafyanın zayıflatılmaması için onların da bir sorumluluğu olmalı.

    Zaten sayısalcı öğrenciler sosyal derslere uzak duruyorlardı.Şimdi artık sosyal dersler tamamen onların hayatından çıkmış olacak.


    Mehmet Çakıroğlu

    Antalya Fen Lisesi
     
  2. fakirsy

    fakirsy New Member

Bu Sayfayı Paylaş