Birleştirilmiş sınıflarla ilgili düşünceleriniz

'Birleştirilmiş Sınıflar' forumunda sevde5 tarafından 11 May 2007 tarihinde açılan konu

  1. sevde5

    sevde5 New Member

    birleştirilmiş sınıfların hala olması ne kadar doğru.üstelik bu sınıflara tecrübesiz yeni öğretmenlerin verilmesi.....kpssye girip inş atanacaklar dikkat etsinler tercihlerde şimdiden uyarı.genellikle sınıf öğrtmenleri için hepsi de köy.ama dikkat etsinler tek öğretmenli olmasınköy bile olsa büyük okul olsun iyi araştırsınlar....
     
  2. _nil

    _nil New Member

    Ynt: birleştirilmiş sınıf

    Hocam bu konuyu ilköğretim birinci kademede birleştirilmiş sınıf bölümüne açmanız daha iyi olur.Orada tartışabiliriz :)
     
  3. alonewolf

    alonewolf Guest

    Ynt: birleştirilmiş sınıf

    Hocam konu taşındı. Bu konu benim ilgi alnıma girmediği için yorum yapmıyorum. İyi forumlamalar.
     
  4. sevde5

    sevde5 New Member

    Ynt: Birleştirilmiş sınıflarla ilgili düşünceleriniz

    branşlar zaten şanslı o konuda .olan sınfçılara oluyor.
     
  5. _nil

    _nil New Member

    Ynt: Birleştirilmiş sınıflarla ilgili düşünceleriniz

    Gerçekten önemli bir konu.Ben birleştirilmiş sınıf uygulamasının tamamen kaldırılmasından ziyade şartlarının iyileştirilmesi taraftarıyım.Çünkü birleştirilmiş sınıf uygulamasının çok önemli avantajları var.Öğrencilerde kendi kendine çalışma becerisi ve sorumluluk duygusu gelişiyor.Fakat Türkiye'de bu uygulamada düzenlemeler yapılması gerekiyor.Kesinlikle tek öğretmenli birleştirilmiş sınıf uygulamasının olmaması gerekir.En azından iki öğretmenli olmalı.Ayrıca birleştirilmiş sınıflarda sınıf mevcudu çok önemli.bence en ideal mevcut 20. 20'den fazla olması uygulamanın avantajlarını ortadan kaldırıyor.Bir de hocam dediğiniz gibi köyün şartları önemli.Öğretmenin değeri köyde hissedilmeli bence.Eğer öğretmeni -tabiri caizse-ahır gibi bir yerde yaşamaya mahkum ederseler tabiki kimse gitmek istemez.

    Bence bu çözümler hayal değil ve yapılabilecek şeyler.Sadece birilerinin biraz daha fazla çalışması gerekir.Ama Türkiye'de malesef sorunların çözümü üzerinde durulmuyor.Toptan kaldırmak daha kolay geliyor.Kaldırılması bence daha büyük sorunlara neden olacak.Çünkü köylerde taşımalı ve pansiyonlu eğitim yüzünden pek çok köylü çocuğunu okula göndermiyor.Halbuki birleştirilmiş sınıf uygulaması bu sorunu ortadan kaldırıyor.Köylünün okula göndermemek için çok fazla bahanesi kalmıyor. Diyelim ki çocuğunu okula gönderdi veli.Ama daha 6-7 yaşındaki çocukların sabahın 6'sında kalkıp okula gitmek için yollara düşmesi,uzun bir yolculuktan sonra derse başlaması ne kadar sağlıklı.Ben bile bu yaşımda zorlanıyorum sabah sabah kalk 1,5 saatte okula git. Bir de o miniklerin halini düşünün.

    Üstelik benim gözlemlerime göre müstakil sınıflara nazaran birleştirilmiş sınıflarda öğrenim gören çocuklar daha paylaşımcı ve işbirlikli çalışıyor.Birbirlerine saygı duymayı öğreniyorlar.Bence bu avantajları en iyi şekilde değerlendirmeliyiz.
     
  6. sevde5

    sevde5 New Member

    Ynt: Birleştirilmiş sınıflarla ilgili düşünceleriniz

    müstakil sınıflar kadar sağlıklı ilgi olmuyor ama.öğretmen istediği kadar tecrübeli olsun yapamaz.birleştirlmiş sınıf bir ayıptır bence.öğrenclerin kaynaşması güzel ama aradayaş farkı olduğu için sorun çok oluyor.şimdi büyük okullarda 5.sınıfla 1.sınfıın olduğu koridorlar bile ayrılırken 5 ile 1i aynı sınıfa koymak ne derece sağlıklı.birleştirlmiş sınıfta ödevli ders anlatımı var ve ödev alan çocuğun diğerleri ile ders işlerken etkinlik yaparken dikkatinin dağılmaması imkansız .
     
  7. _nil

    _nil New Member

    Ynt: Birleştirilmiş sınıflarla ilgili düşünceleriniz

    Hocam bu dönem 2,5 ay boyunca birleştirilmiş sınıfta staj yaptım.Ve bu 2,5 aylık süre boyunca hep ders anlattım.Dersler etkinlik ve oyun temelli olmasına rağmen yine de ilgi dağınıklığı olmadı hiç.Çünkü öğrenciler bu şekilde çalışmaya alışmıştı.Üstelik 5 sınıf bir aradaydı.Bence birleştirilmiş sınıflarda sınıf yönetimi konusunda en önemli mevzu kendi kendine çalışma saatleriyle ilgili.Kendi kendine çalışma saatleri gerçekten belli bir amaca yönelik olursa böyle bir problem yaşanmıyor.Bir sınıfa sesli matematik dersi anlatırken başka bir sınıf kendi kendine çalışma saatinde drama çalışması yaptı ve buna rağmen sesli saatteki öğrenciler dönüp onlara bakmadı bile.Çünkü öğrencilerde belli bir süre sonra şöyle bir bilinç oluşuyor."Orada yaşanan eğlenceyi biz de daha sonra yaşayacağız.Bize de başka bir derste o eğitim ortamı hazırlanacak". Gerçekten de başka bir derste o ortam onlara da tasarlanıyor.Ama işte önemli olan bütün çalışmaların belli bir amaca yönelik olması.Eğer çocuklara kendi kendine çalışma saatlerinde bir sonraki derste işleyecek konuları okutturursak mutlaka sınıf yönetiminde problemler çıkar.

    Bir de ben 1. sınıfla 5. sınıf öğrencilerin aynı sınıfta olmasını sağlıksız bulmuyorum.Hatta birbirleriyle etkileşim kurmaları çok sağlıklı bir durum.Çünkü bu çocuklar toplumda birbirlerinden ayrılmıyorlar ki okulda ayıralım.Eğer eğitim yaşamın bir parçası değil de yaşamın ta kendisiyse o zaman bu çocuklara kendi yaşantılarından oluşan bir eğitim ortamı kurmak daha mantıklı olmaz mı?

    İlgi konusuna gelince;ben müstakil sınıflardan daha sağlıklı ilgi olduğunu düşünüyorum. 2 dönem Ankara'nın en merkezi ve lüks okullarındaki müstakil sınıflarda staj yapmama rağmen oralarda bu kadar sağlıklı ilgiyle karşılaşmadım.40 kişilik bir sınıfta işlenilen konunun çok çok üstünde olan ileri seviyede 10 çocuk, ortalama işlenen konu seviyesinde 20 çocuk, ve işlenen konudan daha geri düzeyde olan 10 çocuk.Ortalama rakamlar bunlar.Ve dikkat edin bu çocuklarda sadece 20'si dersle ilgili.Ve öğretmen sadece 20'sine ders anlatıyor.Diğer 20'si ise arada kaynıyor.Daha doğrusu kayboluyor.Bu kadar öğrenciyi kaybetmek gerçekten de acı.

    Birleştirilmiş sınıflar bence bir ayıp değil.Sosyal devletin en önemli gerekliliklerinden birisi.Eğer sosyal devlet gerçekten olanakları düşük olan kırsal kesimdeki öğrencilerle büyük okullarda öğrenim gören öğrenciler arasındaki farkı en aza indirmeyi amaçlıyorsa ve eğer gerçekten Türkiye sosyal bir devletse o zaman tabiki de birleştirilmiş sınıf uygulaması devam edecektir.Asıl küçücük çocukları evlerinin dibinde okul varken evlerinden çok uzakta bir yere öğrenim görmeye mahkum etmek ve kendi emekleriyle yaptıkları okulları kapattırmak büyük bir ayıptır.
     
  8. biberce

    biberce New Member

    Ynt: Birleştirilmiş sınıflarla ilgili düşünceleriniz

    Nil Hocam haklı olduğunuz noktalar var tabi bunlar yadsınamaz ama sizce bu söylediklerinizi kaç öğretmen uygulayabiliyor,kaç öğrenci uygulatıyor?
     
  9. fuat bursa

    fuat bursa New Member

    Ynt: Birleştirilmiş sınıflarla ilgili düşünceleriniz

    Selamlar sohbetinize ortak oldum. Ben de birleştirilmiş sınıfta eğitim veriyorum 3.,4. ve 5. sınıfları birarada okutmaya çalışıyorum. Üniversitedeyken bize en çok birleştirilmiş sınıfların avantajlarından bahsedildi. Birbirlerinden etkilenirler, paylaşımcı olurlar, ileri sınıf konularına bağışıklık kazanırlar gibi uydurma, avuntu modunu yerleştirmeye çalışan nutuklar dinledik. Ama iş , başına gelince öğrenilirmiş. Ben planlarda olduğu halde ne beden ne de seçmeli dersler okutabiliyorum zaman darlığı yüzünden. hatta din derlerini dahi 2 haftada ancak 1 kez 1 saat verebiliyorum. 5. sınıfları DPYB sınavlarına hazırlamak için de zaman harcayınca...
    Yani diyeceğim birleştirilmiş sınıf uygulaması sorunlar yaratır . 35 kişilik bir okula da 5 öğretmen verilebilmesi de imkansız olacağından en mantıklı çözüm taşımalı eğitim gibi görünse de o da zor. Çünkü kaldığım köyde 3 ay yollar kapalı kalıyor aralıklı olarak. Kızakla da taşınamayacaklarına göre...
    Çözüm nedir söyler misiniz...?
     
  10. Halil Kara

    Halil Kara New Member

    Ynt: Birleştirilmiş sınıflarla ilgili düşünceleriniz

    Merhaba degerli ogretmenlerim.Sinif ogretmenligi 4. sinif ogrencisiyim.Bu hafta bizi koye gonderdiler birlestirilmis siniflar icin.Gittigim koyde 3 ogretmen var.1. sinif bagimsiz 2-3 birlestirilmis ve bir de ana sinifi var.4-5 ise tasimali baska bir yere gidiyor.Ben 2-3 birlestirilmis sinifa girdim ve okulda bize ogretilenlerle uygulamanin cok cok farkli oldugunu hatta bir uygulama bile olmadigini fark ettim.Birlestirilmis sinif ogretmeni dersin 5 dakikasinda odev veriyor hem 2. hem de 3. sinif ogrencilerine.Sonrada cekip gidiyor disariya cikiyor.Ogrenciler verilen odevi yapmaya calisiyor fakat ne odevdeki yonergeleri anlayabiliyor ne de calisma yapragindaki(ogrenci calisma kitabi) sorulara cevap bulabiliyor.Zaten ogretmenler koyde durmuyor sehirden gelip gidiyor.Biz okula 8.20 de gittik.Ogretmenler 9.30 da geldi.30-35 dakika ders yapiliyor 30 dakika tenefus veriliyor.6 saatlik ders toplamda 3 saat isleniyor.Cocuklar bilgi yonunden sifir diyebilirim.7 tane 3. sinif ogrencisinin 2 tanesi okuma yazma bilmiyor.7 ogrencinin sadece 2 tanesi bolme 4 islem yetenegine sahip vs...Turkce derslerinde ise sadece metin okunuyor.Cocuklar metinle ilgili hicbir calisma yapmiyor.Zaten ders de beraber islenmiyor.Her cocuk kafasina gore kitaptaki metni okuyor.Anlasilan denetim tam olarak yapilmiyor.Sunu cok rahat soyleyebilirim ki gittigim okuldaki 3. sinif ogrencileri 3 senedir okula bosu bosuna gelmisler.Bilgi yonunden sehirdeki arkadaslarina oranla cok cok kotuler ve nasil ders islendigini goremeden okullarini bitirecekler.Ben cocuklara bolme islemiyle ilgili basit calismalar yaptirdim ve cocuklar cok rahat sekilde ogrendiler.Tabi ogretmenin bundan bile haberi yok cunku okulda durmuyor.Cocuklar egiteme resmen ac.Bu hafta cocuklara kitap goturecegim cunku okullarinda bir tane bile hikaye kitabi yok.Durum gercekten cok vahim.
    Benim diger arkadaslarimi da merak ediyorsaniz onlar da okulda piknik yapmislar.Birlestirilmis sinifla ilgili hicbir uygulama yapan olmadi.Toplamda 6 tane koye gidiyoruz sinif olarak fakat hicbir grupta gittigi koyde birlestirilmis sinifla ilgili herhangi bir etkinlik yapmadi.
    Universite de bize anlatilanlarla uygulama alanlari arasinda buyuk bir ucurum var.Okulda anlatilan ogretmenli-odevli calismalarini uygulayan bir tane bile koy okulu gormedik sinif olarak...
    Saygilar..
     
  11. asmysf

    asmysf New Member

    Ynt: Birleştirilmiş sınıflarla ilgili düşünceleriniz

    Bende yedi yıldır birleştirilmiş sınıf okutuyorum ama sizin bahsettiğinizin birleştirilmiş sınıfla ilgisi yok. Okuttuğumuz bütün öğrenciler aynı sınıfta. Öyle öğrenciye bırakıp gitme gibi bir olay yok. Ödevlendirdiğimiz sınıfın ödevini yapması için devamlı kontrol ediyoruz. Okuma yazma ve dört işlemi birinci sınıfta çözüyoruz. Orası nasıl bir okulmuş merak ettim.
     
  12. Halil Kara

    Halil Kara New Member

    Ynt: Birleştirilmiş sınıflarla ilgili düşünceleriniz

    Evet ne yazikki tam anlattigim gibi.Sadece bizim grup olarak(6 kisi) gittigimiz koyde durum bu sekilde degil.Diger arkadaslariminda yani diger 6 grubun gittigi okullar da aynen oyle.Bizim grubun disindaki tum gruplar 2 hafta oyunca okulda-koyde piknik yapip geldiler.Sinifimizin gittigi koy okuluncaki ogretmenler sanki bizim oraya piknik yapmak icin gittigimizi saniyorlar.Egitim ve ogretim namina hic kimse herhangi birsey ogrenemedi.(Birlestirilmis sinif ogretmenligi hakkinda).Ogretmenler birlestirilmis sinifla ilgili zaten bilgi ve tecrubelere sahip degil.
    Halbuki bize okulda iken bir grubun odevli olacagini diger grubun ogretmenli olacagi soylenmisti.Odevli gruba hazirlanacak bir calisma kagidi verilecekti.Bu calisma kagidi da eften puften bir calisma kagidi olmayacak.Yonergeleri tam olarak anlasilabilen cocuk kendi basina kimseye ihtiyac duymadan bu calisma kagidini yapabilecekti.Bu calisma onlarin 15-20 dakikasini alacak ve bu sure zarfinda gidip diger grupla ders yapacaksin denildi bizlere.Ben de bu hafta uygulama yaptim ve aynen de denildigi gibi yaptim.Cok guzel bir calisma kagiti hazirladim.Cocuklarin 20 dakikasini alacak bir calisma kagidi idi fakat cocuklarin bilgi haznesi ve dagarciklari sehirdeki arkadaslarina gore cok daha kucuk oldugu icin bu calisma kagidini 35 dakikada tamamladilar.Bende bu sure zarfinda diger grupla ilgilendim.
    Bu hafta yaptigim uygulama basarili oldu diyebilirim kendi kanaatimce.Fakat yaptigim uygulamayi elestirecek kimsenin olamamsi beni uzuyor.Sinif ogretmeni yine derse girmedi ben girince o cikip gitti kendi isleriyle ugrasti.Kendi kanaatimce dogru bir ders isledigimi dusunuyorum ama keske beni izleyip eksik yanlarimi bana soyleyecek ve gelistirmem icin neler yapabilecegimi tartisabilecegim bir rehberim olsaydi su an buraya cok daha guzel seyler yazacaktir.
    Bu hafta diger gruplarin ne yaptigini merak ediyorsaniz hic birsey yapmadi diyebilirim.Hepsi piknik malzemesi goturup okulda keyiflerine baktilar.Tabi ki eglenmek guzel birsey ama oraya gitme amacinin ne oldugu herkes tarafindan unutuldu.Su an moralim cok bozuk.Bu denetimsizlik ve kisinin kendi vicdani ne yazikki bu ulkenin hep boyle kalmasina yol acacak gibi...
    Saygilar, selamlar...
     
  13. hazanyeli

    hazanyeli New Member

    Ynt: Birleştirilmiş sınıflarla ilgili düşünceleriniz

    iyi geceler ben de birleştirilmiş sınıf okutuyorum. 4 leri ve 5 leri.daha yeni başladım ve ilk olarak birleştirilmiş sınıf.çok zoruma gidiyor.çok saçma sapan bişey.çok yorucu.keşke müstakil bir sınıf olsaydı.ayrıca 5 kasımda atandım.keşke kurulu düzenin üzerine olmasaydı.keşke kendim kurmuş olsaydım bu düzeni.çocuklar adapte olmakta zorlandılar.bu durumdan nefret ettim.umarım çabuk alışırım.
     

Bu Sayfayı Paylaş