Geniş tabanlı eğitim sistemi :-))

'Eğitim Yazıları' forumunda Gülizar tarafından 19 Tem 2007 tarihinde açılan konu

  1. Gülizar

    Gülizar New Member

    Bir gün ormandaki hayvanlar bir araya gelip "Eğitim şart" dediler ve okul
    açmaya karar verdiler.

    Bir tavşan, bir kuş, bir sincap, bir balık ve yılan balığı yönetim
    kurulunu oluşturdu.


    Tavşan, müfredatta koşmanın bulunmasını istedi. Kuş uçmanın dahil
    olmasını, balık yüzmenin dahil olmasını istedi ve sincap da ağaca
    tırmanmanın ve toprak kazmanın mutlaka zorunlu dersler arasında olması gerektiğini söyledi.

    Bütün bunları bir araya getirip bir müfredat yaptılar ve bütün hayvanların
    bu dersleri görmesini istediler.

    Tavsan koşu dersinden A alıyor olmasına rağmen, ağaca tırmanmak onun için çok ciddi bir sorundu. Sürekli kafa üstü düşüyordu. Bir süre sonra beyni hasar gördü ve eskisi gibi koşamadı. Artık koşuda A almak yerine, C alıyordu. Ve tabii, ağaca tırmanmada ise her zaman zayıf alıyordu.

    Kuş, uçmada çok
    başarılıydı, ama sıra toprak kazmaya geldiği zaman, o
    kadar basarılı değildi. Sürekli gagasını ve kanatlarını kırıyordu.
    Bir süre sonra toprak kazma notu hala F olmasına rağmen, uçma notu C' ye düşmüştü. O da ağaca tırmanmada çok zorlanıyordu.

    Balık, yüzmede mükemmeldi ama ne ağaca tırmanabiliyor ne de
    koşabiliyordu. Ne zaman bunları yapmaya kalkışsa ölecek gibi oluyordu. Sonunda yüzgeçleri zarar gördü ve artık yüzmeyi bile yarım yamalak yapar oldu.

    Sonuçta sınıf birincisi olan hayvan her şeyi yarım yapabilen, geri zekalı
    yılan balığı oldu. Ancak eğitimciler çok mutluydu,
    çünkü herkes bütün dersleri görüyordu. Ve buna "geniş tabanlı eğitim
    sistemi" dediler.'
     
  2. hamitogretmen

    hamitogretmen New Member

    Ynt: Geniş tabanlı eğitim sistemi :))

    Çok güzel bir misal.Tebrikler.Tüm sorunların kaynağı bu dediğiniz.Yani öğrencinin ilgi ve istidatlarını keşfedip o yönde bir eğitim veremiyoruz.Bunun önündeki en büyük engel ise 8 yıllık kesintisiz eğitim.Düşünün 8 yıl boyunca;yetişme ortamları farklı,aile desteği farklı,doğuştan gelen kabiliyetleri farklı,öğrenim koşulları farklı öğrencilere ne yazık ki aynı şeyleri gösteriyoruz.Müziğer son derece merakı olan öğrenciye de 8 yıl boyunca haftada 1 saat, müzikten hiç analamayan birine de haftada 1 saat müzik dersi veriyoruz.Matematik zekası harika olan öğrenciye de haftada 4 saat, matematik zekası zayıf olan ya da bi şekilde 7.sınıfa kadar eksik gelmiş hatta el becerileri çok muntazam olan öğrenciye de ne yazık ki haftada 4 saat matematik dersi veriyoruz.Mantık bu olduğu sürece ne yazık ki başarı elde etmemiz çok zor öğretmenim.Bir de tüm 9.sınıfları ortak yaptılar ya beni çıldırtıyor bu M.E.B.nı. Adam zaten geç kalmış mesleğe yönlendirmeye ona hala bir anadolu lisesi öğrencisi ile aynı dersleri okutmanın nne faydası var.Bir an önce mesleğini kazandır.değil mi......tşk.
     

Bu Sayfayı Paylaş