okul_öncesi_yönetmeliği

'Okul Öncesi Mevzuat Bankası' forumunda ssbsd tarafından 12 Ara 2007 tarihinde açılan konu

  1. ssbsd

    ssbsd New Member

    *Yönetmelik (Resmî Gazete): 08/06/200425486
    Millî Eğitim Bakanlığından:
    Okul Öncesi Eğitim Kurumları Yönetmeliği
    BİRİNCİ KISIM
    Genel Hükümler
    BİRİNCİ BÖLÜM
    Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
    Amaç
    Madde 1Bu
    Yönetmeliğin amacı; Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel okul
    öncesi eğitim kurumlarının kuruluş, yönetim, eğitim, görev ve işleyişi ile ilgili usul ve esasları
    düzenlemektir.
    Kapsam
    Madde 2Bu
    Yönetmelik, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel okul öncesi
    eğitim kurumlarının kuruluş, yönetim, eğitim, görev ve işleyişi ile ilgili esasları kapsar.
    Dayanak
    Madde 3Bu
    Yönetmelik; 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, 222 sayılı İlköğretim
    ve Eğitim Kanunu, 3797 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun,
    625 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu ile 573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun
    Hükmünde Kararnameye dayanılarak hazırlanmıştır.
    Tanımlar
    Madde 4Bu
    Yönetmelikte geçen;
    a) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
    b) Bakan: Millî Eğitim Bakanını,
    c) Millî Eğitim Müdürlüğü: Okulun bağlı bulunduğu İl/İlçe Millî Eğitim Müdürlüğünü,
    d) Okul Öncesi Eğitim Kurumu: Okul öncesi çağı çocuklarına eğitim veren resmî ve özel
    okul öncesi eğitim kurumunu,
    e) Okul: Anaokulu ile bünyesinde uygulama sınıfı ve ana sınıfı bulunan her derece ve
    türdeki okulu,
    f) Anaokulu: 3672
    ay çocuklarının eğitimi amacıyla açılan okulu,
    g) Ana sınıfı: 6072
    ay çocuklarının eğitimi amacıyla örgün eğitim kurumları bünyesinde
    açılan sınıfı,
    “h) (Değişik: 20/02/200626086
    s.R.G) Uygulama Sınıfı: 3672
    aylık çocukların eğitimi
    amacıyla Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitimle ilgili program uygulayan eğitimöğretim
    kurumları bünyesinde açılan sınıfı,”
    ı) Eğitim Yılı: Eğitimin başladığı tarihten, sonraki eğitim yılının başladığı tarihe kadar
    geçen süreyi,
    “ j) (Değişik: 20/02/200626086
    s.R.G) Tam Gün Eğitim: Anaokulları ile uygulama
    sınıflarında aynı çocuk grubuna yönelik olarak günün sabah ve öğleden sonraki bölümlerini
    kapsayacak ve öğretmenlerin günlük çalışma saati süresini aşmayacak biçimde okul
    müdürlüğünce düzenlenen zaman çizelgesine göre yapılan eğitimi,
    k) (Değişik: 20/02/200626086
    s.R.G) Yarım Gün Eğitim: Okul öncesi eğitim
    kurumlarında günde 6 çalışma saati süresini aşmayacak şekilde sabah veya öğleden sonra
    yapılan eğitimi,”
    l) İkili Eğitim : Okul öncesi eğitim kurumlarında, her grupta bir öğretmen olmak ve
    günde 6 çalışma saati süresini aşmamak kaydıyla sabah ve öğleden sonra yapılan eğitimi,
    “m) (Değişik: 20/02/200626086
    s.R.G) Çalışma Saati Süresi: Okul öncesi eğitim
    kurumlarında görevli öğretmenlerin günlük çalışma saatleri ile aylık ve ek ders ücretlerinin
    hesaplanmasına esas olan 50 dakikalık süreyi,”
    n) Müdür: Anaokulu müdürü ile ana sınıfı ve uygulama sınıflarının bağlı bulunduğuokulun müdürünü,
    o) Müdür Yardımcısı: Anaokulu müdür yardımcısı ile ana sınıfı ve uygulama sınıflarının
    bağlı bulunduğu okulun müdür yardımcısını,
    p) Bölüm Şefi: Uygulama sınıfı yöneticisini,
    r) Öğretmen: Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmeni,
    s) Usta Öğretici: Millî Eğitim Bakanlığı Kurumlarında Sözleşmeli veya Ek Ders Görevi
    ile Görevlendirilecek Uzman ve Usta Öğreticiler Hakkında Yönetmelik hükümlerine uygun
    olarak görevlendirilen kişiyi,
    ş) Öğretmenler Kurulu: Okul öncesi eğitim kurumlarında görevli yönetici ve
    öğretmenlerden meydana gelen kurulu,
    t) Zümre Öğretmenler Kurulu: Okul öncesi eğitim kurumlarında aynı yaş grubu
    çocukların eğitiminden sorumlu öğretmenlerden oluşan kurulu,
    u) Veli : Çocuğun ana veya babasını, vasisini ya da yasal sorumluluğunu üstlenen kişiyi
    ifade eder.
    İKİNCİ BÖLÜM
    Kuruluş, Amaçlar, ilkeler ve Çalışma Kuralları
    Kuruluş
    Madde 5(
    Değişik: 20/02/200626086
    s.R.G) Mecburî ilköğretim çağına girmemiş
    çocukların eğitimini kapsayan ve isteğe bağlı olan okul öncesi eğitim kurumları, Türk Millî
    Eğitiminin genel amaç ve temel ilkelerine uygun olarak; ilgili Yönetmelikler doğrultusunda il
    millî eğitim müdürlüğünün teklifi ile Valilikçe açılır ve aynı usulle kapatılır.”
    Okul Öncesi Eğitimin Amaçları
    Madde 6Okul
    öncesi eğitiminin amaçları, Türk Millî Eğitiminin genel amaçlarına ve
    temel ilkelerine uygun olarak;
    a) Çocukların; Atatürk, vatan, millet, bayrak, aile ve insan sevgisini benimseyen, millî ve
    manevî değerlere bağlı, kendine güvenen, çevresiyle iyi iletişim kurabilen, dürüst, ilkeli, çağdaş
    düşünceli, hak ve sorumluluklarını bilen, saygılı ve kültürel çeşitlilik içinde hoşgörülü bireyler
    olarak yetişmelerine temel hazırlamak amacıyla çaba göstermek,
    b) Çocukların beden, zihin ve duygu gelişmesini ve iyi alışkanlıklar kazanmasını
    sağlamak,
    c) Çocukların Türkçe’yi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamak,
    d) Çocuklara sevgi, saygı, iş birliği, sorumluluk, hoşgörü, yardımlaşma, dayanışma ve
    paylaşma gibi davranışları kazandırmak,
    e) Çocuklara hayal güçlerini, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini, iletişim kurma ve
    duygularını anlatabilme davranışlarını kazandırmak,
    f) Çocukları ilköğretime hazırlamaktır.
    Okul Öncesi Eğitimin İlkeleri
    Madde 7Okul
    öncesi eğitiminde:
    a) Çocukların bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal, kültürel, dil ve hareket gibi çok yönlü
    gelişimlerini destekleyecek eğitim ortamı hazırlanır.
    b) Eğitim etkinlikleri düzenlenirken; çocukların yaşları, gelişim özellikleri, öğrenme
    hızları, ilgileri,gereksinimleri ile okulun ve çevrenin imkânları dikkate alınır.
    c) Çocukların; beslenme, uyku, öz bakım becerileri, doğru ve sağlıklı temel alışkanlıklar
    kazanmalarının yanında doğa sevgisiyle çevreye duyarlı olmaları da sağlanır.
    d) Eğitim etkinlikleri; çocukların, sevgi, saygı, iş birliği, katılımcılık, sorumluluk,
    yardımlaşma ve paylaşma duygularını geliştirici nitelikte olur.
    e) Eğitim, sevgi ve şefkat anlayışı içinde yürütülür. Çocuklara eşit davranılır ve bireysel
    özellikler gözönünde bulundurulur. Çocukların öz güvenlerini kazanmaları için ceza, baskı
    uygulanmaz ve kısıtlamalara yer verilmez.
    f) Eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesinde belirlenen hedeflere ne ölçüde ulaşıldığı
    tespit edilir. Plânlama yapılırken bu sonuçlar dikkate alınır.
    g) Çocukların kendilerini ifade ederken; Türkçe’yi doğru ve güzel konuşmalarına
    öncelikle önem verilir.
    h) Şartları elverişsiz çevrelerden ve ailelerden gelen çocuklar için ortak bir yetişmeortamı hazırlanması için çaba gösterilir.
    ı) Oyun, çocuklar için en uygun öğrenme yöntemi olarak uygulanır.
    j) Eğitim programı hazırlanırken ailelerin ve içinde bulunulan çevrenin özellikleri dikkate
    alınır, ailenin eğitime etkin katılımı sağlanır.
    k) Çocuğun gelişimi ve okul öncesi eğitim programı düzenli olarak değerlendirilir.
    “Temel Çalışma Kuralları
    Madde 8(
    Değişik: 09/06/200726547
    s.R.G) “Okul öncesi eğitim kurumlarında
    eğitim yılı süresinin 180 iş gününden az olmaması esastır. Ancak, 180 inci iş gününün
    haftanın ilk üç iş gününe rastlaması durumunda, eğitim yılı bitim tarihi, bir önceki
    haftanın son iş gününe alınarak kısaltılabilir. Kurumların eğitimöğretim
    yılı içinde
    eğitime açılması ve zorunlu olarak eğitime ara verilmesi durumlarında bu süre aranmaz.”
    (Değişik: 27/10/200726683
    s.R.G)
    “Bir gruptaki çocuk sayısının 10 dan az, 20 den fazla olmaması esastır. Çocuk sayısı
    fazla olduğu takdirde ikinci grup oluşturulur. Ancak, her bir grubun azamî çocuk sayısı
    dolmadan yeni grup oluşturulamaz. Tek ana sınıflarında ve uygulama sınıflarında ise sınıf
    kapasitesi dikkate alınarak çocuk sayısı 25 e kadar çıkarılabilir.”
    “Okul öncesi eğitim kurumlarında çocuklar için düzenlenen eğitim etkinliklerinin
    aralıksız olması esastır. Bir çalışma saati süresi 50 dakikadır. Tam gün eğitim yapılan
    bağımsız anaokulu ve uygulama sınıflarında öğle yemeği için 60 dakika ara verilir.”
    Tam gün eğitim yapılan okullarda haftanın salı, çarşamba ve perşembe günlerinde günlük
    çalışma saati süresi sona eren öğretmenlerin görev yerlerinden ayrılmaları hâlinde, velilerin
    çocukları teslim almaları sağlanır.
    Velileri tarafından teslim alınmayan çocuklara bu saatlerde okul müdürlüğünce yapılacak
    plânlamaya uygun olarak; anaokulu müdürü/ bölüm şefi, varsa anaokulu müdür yardımcısı,
    nöbetçi öğretmenler tarafından nezaret edilir ve velilerine teslim edilir. Zorunlu hâllerde, okulda
    görevli sözleşmeli personelin yukarıda belirtilen sorumlulara yardımcı olmaları sağlanabilir.
    Bu kurumlarda binanın fizikî durumu, kapasitesi, personel sayısı, çevre şartları, velilerin
    istekleri ve çocuk sayısı göz önünde bulundurularak;
    a) Anaokulları ve uygulama sınıflarında tam gün eğitim ile ikili eğitimden biri veya her
    iki eğitim şekline bir günlük eğitim süreci içinde yer verilebilir.
    (Değişik: 27/10/200726683
    s.R.G)
    “b) Ana sınıflarında ikili eğitim yapılması esastır. Ancak, normal öğretim yapılan
    ve ikinci grup oluşturacak sayıda çocuk bulunmayan okullarda okulun öğretim şekline
    uygun olarak da eğitim yapılabilir.”
    c) Okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmenlerin çalışma saatleri, Millî Eğitim
    Bakanlığı Öğretmen ve Yöneticilerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar ile Okul
    Öncesi Eğitim Programına uygun olarak; tam gün eğitimde bir günde en çok 9, haftada 42
    çalışma saati süresini, ikili ve yarım gün eğitimde ise bir günde 6, haftada 30 çalışma saati
    süresini geçmeyecek şekilde okul yönetimince düzenlenir.
    d) Okul öncesi eğitimi yaygınlaştırmak ve geliştirmek, çalışan annebabanın
    taleplerinikarşılamak için bu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen sayıda her yaş grubundan başvurunun
    olması hâlinde; okul müdürlüğünce Okul Öncesi Eğitim Programı doğrultusunda, çocuklar için
    önem ve öncelik arz eden konuları kapsayan ve valiliklerce onaylanacak program çerçevesinde
    iki ayı geçmemek üzere yaz aylarında da eğitim yapılabilir.Yaz aylarında yapılan eğitimde, okul
    öncesi eğitimden yararlanamayan 6072
    aylık çocuklara öncelik tanınır. Yaz eğitimine katılmış
    olmaları bu çocuklara yeni eğitim yılı için kayıtta öncelik hakkı sağlamaz. Yaz eğitimi
    döneminde yapılan eğitim çalışmalarının sonuçları, değerlendirilerek rapor hâlinde valiliklerce
    Bakanlığa bildirilir.”
    İKİNCİ KISIM
    KayıtKabul
    ve DevamDevamsızlık
    Kayıt Zamanı
    Madde 9Okul
    öncesi eğitim kurumlarında kayıt işlemleri, yıllık çalışma takviminde
    belirtilen sürelerde yapılır. Ancak fiziksel kapasitenin uygun olması durumunda, eğitim yılıiçinde de çocukların kayıtları yapılabilir.
    Okula Kayıt
    Madde 10Kayıtkabul
    aşağıdaki esaslara göre yapılır:
    a) Anaokulu ve uygulama sınıflarına, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonuna kadar 36
    ayını dolduran ve aynı yılın aralık ayı sonuna kadar 72 ayını doldurmayan çocuklar kaydedilir.
    “b) (Değişik: 20/02/200626086
    s.R.G) Ana sınıflarına, aralık ayı sonuna kadar 60 ayını
    dolduran çocuklar ile aynı yılın aralık ayı sonuna kadar 72 ayını doldurmayan çocuklar öncelikle
    kaydedilir. Bu yaş grubu çocukların sayısı yeterli olmadığı takdirde, 4860
    ay çocukların da ana
    sınıflarına kayıtları yapılabilir.”
    (Değişik: 27/10/200726683
    s.R.G)
    “c) Rehberlik araştırma merkezlerinde oluşturulan Özel Eğitim Değerlendirme
    Kurulunca düzenlenen rapor sonucunda okul öncesi eğitim kurumlarına yerleştirilmeleri
    uygun görülen 3672
    aylık çocuklar, ağır ve çok ağır düzeyde zihinsel ve birden çok
    yetersizliği olmamak şartıyla 10 çocuk bulunan sınıflarda ikiden, 20 çocuk bulunan
    sınıflarda ise birden fazla olmayacak şekilde kaydedilirler.”
    “d) “Çocukların, ailelerinin ikamet ettikleri yere en yakın okul öncesi eğitim
    kurumuna kaydedilmeleri esastır. Ancak, belgelendirilmek kaydıyla çalışan annebabalar
    çocuklarını, boş kontenjan olması ve Çocuk Yerleştirme Komisyonunca uygun bulunması
    durumunda iş yerine en yakın okul öncesi eğitim kurumuna da kayıt yaptırabilirler”
    Çocukların yerleştirilecekleri okulları/sınıfları belirlemek üzere il/ilçe merkezlerinde mayıs ayı
    içinde; “Çocuk Yerleştirme Komisyonu” kurulur. Komisyon, millî eğitim müdürünün
    görevlendireceği müdür yardımcısı veya şube müdürünün başkanlığında, eğitim bölgesinde
    bulunan okul öncesi eğitim kurumlarının özelliklerine göre seçilen en çok dört okul müdüründen
    oluşur. Komisyon üyeleri, il/ilçe millî eğitim müdürü tarafından belirlenir. Komisyon, çocukların
    ikâmet ettikleri yerleri ve kurumların kapasitelerini dikkate alarak, dengeli bir şekilde okul
    öncesi eğitim kurumlarına kaydedilmeleri için gerekli plânlamayı yapar. İl/ilçe millî eğitimmüdürleri, yapılan plânlamayı okul öncesi eğitim kurumları ile muhtarlıklara yazılı olarak
    bildirir. Okul müdürleri plânlamaya ilişkin komisyon kararını, okulda velilerin görebilecekleri
    bir yere asar ve uygulanmasını sağlar. Kontenjanı dolmayan kurumlara bölge dışından da çocuk
    kaydı yapılır.”
    Seçici Komisyon ve Görevleri
    Madde 11Kayıtların
    başlamasından 15 gün önce okul müdürünün teklifi ve il/ilçe millî
    eğitim müdürlüğünün onayı ile okul müdürü başkanlığında varsa müdür yardımcısı/bölüm şefi
    ve sene sonu öğretmenler kurulu toplantısında seçilen iki öğretmenden seçici komisyon
    oluşturulur.
    Seçici komisyon:
    a) Kurumun fiziksel koşullarını, kapasitesini ve önceki yıldan devam eden çocukları da
    dikkate alarak okula alınacakların sayısını tespit eder.
    b) Kız ve erkek çocukların sayı itibarıyla gruplara dengeli olarak dağılımını sağlar.
    Özürsüz olarak aralıksız 10 gün okula devam etmeyen çocuğun velisi okul müdürlüğünce
    yazı ile uyarılır. Bu uyarıya rağmen özürsüz olarak aralıksız 20 gün okula devam etmeyen ve
    devam ettiği hâlde belirtilen süre içinde ücretleri yatırılmayan çocukların kaydı silinir. Bu durum
    veliye yazılı olarak bildirilir.
    Hastalık Sonrası Okula Devam
    Madde 15Bulaşıcı
    bir hastalık nedeniyle okula devam edemeyen çocuklar, sakınca
    olmadığına ilişkin sağlık kuruluşlarından alınacak tabip raporu ile kuruma devam edebilirler.
    ÜÇÜNCÜ KISIM
    Personelin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
    Görevlendirilecek Personel
    Madde 16Okul
    öncesi eğitim kurumlarında,10/8/1999 tarihli ve 23782 sayılı Resmî
    Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul ve Kurumların Yönetici ve
    Öğretmenlerinin Norm Kadrolarına İlişkin Yönetmelik hükümleri çerçevesinde belirlenecek
    yönetici ve öğretmenlerin dışında gereksinim ve kadro imkânları çerçevesinde;
    a) Anaokullarında; usta öğretici, memur, tabip, psikolog, aşçı, kaloriferci, şoför,
    teknisyen, hizmetli ve bekçi,
    b) Ana sınıflarında; usta öğretici ve hizmetli,
    c) Uygulama sınıflarında; usta öğretici, aşçı ve hizmetli
    görevlendirilir.
    Okul Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
    Madde 17Okul
    öncesi eğitim kurumu, demokratik eğitimöğretim
    ortamında diğer
    çalışanlarla birlikte müdür tarafından yönetilir. Müdür; kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge,
    program ve emirlere uygun olarak okulun bütün işlerini düzenlemeye, yürütmeye ve
    denetlemeye yetkilidir. Müdür, kalite yönetimi anlayışına uygun olarak okulun yönetilmesi,
    değerlendirilmesi ve geliştirilmesinden sorumludur.
    Müdür:
    a) Okulda bütün çalışmaları ilgililerle iş birliği yaparak eğitim yılı başlamadan önce
    plânlar ve düzenler.
    b) Eğitim ve yönetimin verimliliğini artırmak, eğitimin kalitesini yükseltmek ve bu
    konuda sürekli gelişimi sağlamak için gerekli araştırmaları yapar, eğitimle ilgili gelişmeleri izler
    ve sonuçlarını değerlendirir.
    c) Yıllık ve günlük plânların eğitim programlarına göre hazırlanmasında ve diğer
    çalışmalarda öğretmenlere rehberlik eder, plânlarını imzalar ve çalışmalarını denetler.
    d) Kurumun temizlik ve düzeni ile öğretmen ve diğer personelin sağlık, temizlik ve
    beslenme işleriyle ilgili çalışmalarını izler. Aylık yemek listesinin çocukların gelişim özellikleri,
    ihtiyaçları ve çevre şartları doğrultusunda hazırlanmasında müdür yardımcısı ve öğretmenlerle iş
    birliği yapar.
    e) Okul bina ve tesislerinin kullanımı, bakımı, temizliği, doğal afete karşı korunması,
    binanın fiziksel durumu ve donanımından kaynaklanan kazalara neden olabilecek merdiven,
    radyatör, soba, korniş, kapı, pencere, kaygan zemin, oyun materyali ve benzeri unsurlara karşı
    okulun iç ve dış güvenliğinin sağlanması yönünde gereken önlemleri alır.
    f) Özel eğitim gerektiren çocukların eğitimi için gerekli önlemleri alır.
    g) Eğitim materyallerinin sağlanması, kullanılması, korunması, bakımı, temizliği ve
    düzeni için gerekli önlemleri alır.
    h) Çocukların periyodik olarak sağlık kontrollerinin yapılmasını sağlar.
    ı) Okulun yıllık bütçesini hazırlar, ödeneklerin zamanında ve yöntemine uygun
    kullanılmasına ilişkin işlemleri izler, bütçenin ilgili makamlara gönderilmesini sağlar.
    j) Eğitim istatistiklerinin, ödenek istem çizelgelerinin ve resmî yazıların hatasız ve
    eksiksiz hazırlanmasını ve ilgili makamlara zamanında gönderilmesini sağlar.
    k) Okulla ilgili olağanüstü durumları ilgili makama bildirir.
    l) Eğitimle ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, genelge ve emirleri personeline
    zamanında duyurur.
    m) Göreve başlama veya görevden ayrılma durumunda, okulun demirbaş eşyasını
    Ayniyat Talimatnamesi hükümlerine göre devirteslim
    eder.
    n) Okul öncesi eğitimin tanıtımı ve yaygınlaştırılması amacıyla toplantı, panel,
    sempozyum ve benzeri etkinliklerin düzenlenmesi için gerekli çalışmaları yapar.
    o) Çocuklara verilen günlük yemek örneklerinin uygun ortamda 24 saat saklanmasını
    sağlar.
    p) Personelin disiplin ve sicili ile ilgili iş ve işlemlerini yürütür.
    r) Velilerden alınan ücretlerin harcanmasında ita amirliği görevini yerine getirir.
    s) Görev tanımlarında belirtilen diğer görevleri yapar.
    “ş) (Değişik: 27/10/200726683
    s.R.G) Okulda öğle yemeği saatlerinde çocukların
    düzenli olarak yemek yemelerini ve günlük eğitimin sona ermesinden velilerin çocuklarını
    teslim almalarına kadar geçen sürede okulaile
    birliği ile de işbirliği yaparak çocukların
    gözetimleri ile ilgili tedbirleri alır.”
    Müdür Yardımcısı
    Madde 18Müdür
    yardımcısı, okulun işleyişinden ve işlerin düzenli olarak
    yürütülmesinden müdüre karşı sorumludur.
    Müdür Yardımcısı:
    a) Okulun yönetim, eğitim ve büro işleriyle ilgili olarak müdür tarafından verilen
    görevleri yapar.
    b) Öğretmenlerce tutulan çocuk gelişim kayıtlarını izler.
    c) Aylık yemek listesini hazırlar veya hazırlatır.
    d) Yemekhane ve okulun genel temizlik işlerini organize eder.
    e) Okula gelen erzakın muayenesini ve günlük erzakın ambardan çıkarılmasını sağlar.
    f) Gerektiğinde okul müdürüne vekâlet eder.
    g) Velilerden alınan ücretlerin harcanmasında tahakkuk memurluğu görevini yürütür.
    h) Okul müdürü tarafından verilen diğer görevleri yapar.
    “ı) (Değişik: 27/10/200726683
    s.R.G) Okulda öğle yemeği saatlerinde çocukların
    düzenli olarak yemek yemelerini ve günlük eğitimin sona ermesinden velilerin çocuklarını
    teslim almalarına kadar geçen sürede çocukların gözetimleri ile ilgili olarak okul müdürü
    tarafından alınan tedbirlerin uygulanmasına yardımcı olur.”
    Bölüm Şefi
    Madde 19Meslekî
    ve teknik eğitim kurumları bünyesindeki uygulama sınıflarında
    görevli bölüm şefi, uygulama sınıfının amaçlarına uygun olarak işleyişinden okul müdürüne
    karşı sorumludur.
    Bölüm Şefi:
    a) Bölümün işleyişini koordine eder, yıllık ve günlük plânların eğitim programına göre
    hazırlanmasında ve diğer çalışmalarda öğretmenlere rehberlik eder.
    b) Öğretmenlerce tutulan çocuk gelişim kayıtlarını izler.
    c) Personelin sağlık, temizlik, beslenme işleriyle ilgili çalışmalarını izler ve denetler.
    d) Çocukların sağlık kontrollerinin yapılmasını ve kayıtlarının tutulmasını sağlar.
    e) Beslenmenin dengeli olabilmesi için yemek listesinin hazırlanmasında ev yönetimi ve
    beslenme öğretmenleriyle iş birliği yapar.
    f) Okula gelen erzakın muayenesinde ve günlük erzakın ambardan çıkarılmasında hazır
    bulunur.
    g) Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapar.
    Öğretmen
    Madde 20Öğretmen;
    kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge ve emirlerle programlarda
    belirtilen görevleri yerine getirmekle yükümlüdür.
    Öğretmen, Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen ve Yöneticilerinin Ders ve Ek Ders
    Saatlerine İlişkin Esaslar gereğince kendisine verilen ders ve ek ders görevini yapmak
    zorundadır.
    Öğretmen;
    a) Eğitim programına uygun olarak yıllık ve günlük plânları hazırlar ve uygular,
    Öğretmen Çalışma (Eğitim) Saatleri Devam Takip Defterini imzalar.
    b) Etkinlikler için gereken eğitim materyallerini hazırlar. Araçgereç
    ve eğitim
    materyallerinin korunmasını, bakım ve onarımını sağlar.
    “c) (Değişik: 20/02/200626086
    s.R.GDeğişik:
    27/10/200726683
    s.R.G) Çocukların
    Kişisel Bilgi Formları ile Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan Kazanım Değerlendirme
    Formunu doldurur, gelişim ve sağlık kayıtlarını tutar, yıl sonu gelişim raporları ile öğrenci
    dosyalarını hazırlar.”
    d) Aile eğitimiyle ilgili çalışmaların plânlanmasına katılır ve uygular.
    e) Okulda kutlanacak özel günleri plânlar ve uygular.
    f) Okulun genel eğitim etkinliklerine katılır.
    g) Özel eğitim gerektiren çocukların eğitimi için önlemler alır.
    h) Nöbet çizelgesine uygun olarak nöbet görevini yerine getirir.
    ı) Kanun, Tüzük, Yönerge, Genelge ve Tebliğler Dergisini okur ve imzalar.
    j) Öğretmenler kurulu ve zümre öğretmenler kurulu toplantılarına katılır.
    k) İhtiyaç ve görevlendirme hâlinde tahakkuk memurluğu görevini yerine getirir.
    l) Yönetimin vereceği eğitimle ilgili diğer görevleri yapar.
    “m) (Değişik: 27/10/200726683
    s.R.G) Programda eğitim etkinliği olarak yer alan
    kahvaltı ve öğle yemeğine katılır, çocukların düzenli olarak yemek yeme alışkanlığı
    kazanmalarını sağlar.”
    12
    Nöbetçi Öğretmen
    Madde 21Nöbet,
    okullarda öğretmen sayısı göz önünde bulundurularak eğitimi
    aksatmayacak şekilde, okul müdürü tarafından hazırlanan çizelgeye göre tutulur.
    Bayanlarda 20, erkeklerde 25 yıl ve daha fazla hizmeti olan öğretmenlere nöbet görevi
    verilmez. Ancak gereksinim duyulduğunda bu öğretmenlere de nöbet görevi verilebilir.
    (Değişik: 27/10/200726683
    s.R.G) “Ayrıca hamile öğretmenlere doğuma üç ay kala
    ve doğumdan itibaren bir yıl süre ile nöbet görevi verilmez. Ancak, istemeleri hâlinde
    nöbet görevi verilebilir.”
    Nöbet görevlerini,
    Bağımsız anaokullarında görevli öğretmenler, okulun şartları ve öğretmen sayısı ile
    okulda uygulanan eğitim şekline göre okul müdürü tarafından hazırlanan nöbet çizelgesi
    doğrultusunda yerine getirirler.
    Ana sınıfı ve uygulama sınıfı öğretmenleri, kendi devrelerinde tutacakları nöbet görevleri
    süresince, hiçbir şekilde bölümlerinin dışında ve okulda boş geçen derslerin doldurulmasında
    görevlendirilemez.
    Nöbetçi öğretmen:
    a) Okulda günlük eğitimin başlamasından yarım saat önce hazır bulunur ve çalışmasüresinin bitiminden yarım saat sonra gerekli kontrolleri yaparak nöbet görevini bitirir.
    “b) (Değişik: 20/02/200626086
    s.R.G) Eğitim ve yönetim işlerinin düzenli olarak
    yürütülmesinde, okul yöneticilerine yardımcı olur. Okulda çocuklara verilen kahvaltı ve öğle
    yemeği esnasında çocuklarla birlikte bulunur, grubundaki çocukların düzenli bir şekilde yemek
    yemelerini sağlar.”
    c) Okulun ısıtma, elektrik ve sıhhî sistemlerinin çalışmasını, temizliğinin yapılmasını, her
    türlü yangın tehlikesine karşı önleyici tedbirlerin alınmasını sağlar.
    d) Olağanüstü durumlarda gerekli önlemleri alır ve durumu ilgililere bildirir. Okul nöbet
    defterine önemli olayları, aldığı önlemleri yazar ve imzalar.
    e) Günlük erzakın ambardan çıkarılmasında ve okula gelen erzakın muayenesinde hazır
    bulunur.
    Öğretmenler Kurulu
    Madde 22Öğretmenler
    kurulu okul müdürünün başkanlığında, müdür yardımcısı ve
    okulda görevli öğretmenlerden oluşur. Müdürün bulunmadığı zamanlarda öğretmenler kuruluna
    müdürün görevlendireceği müdür yardımcısı başkanlık eder. Okulda görevli usta öğreticiler
    kurul toplantılarına dinleyici olarak katılırlar.
    Öğretmenler kurulu; eğitim yılı başında, ikinci yarıyıl başında, eğitim yılı sonunda ve
    okul yönetimince gerek duyulduğu zamanlarda toplanır.Kurulun toplantı gündemi, müdür tarafından bir hafta önceden duyurulur. Olağanüstü
    yapılan kurul toplantılarında bu süre aranmaz.
    Öğretmenler kurulu toplantılarında alınan kararlar, tutanakla tespit edilir ve toplantıya
    katılanlar tarafından imzalanır. Mazereti nedeniyle toplantıya katılamayanlar, tutanakta belirtilir
    ve bilgi edinmeleri için kendilerine okutturularak imzalatılır.
    Kurul toplantılarının, eğitim saatleri dışında yapılması esastır.
    Öğretmenler kurulunda:
    a) İlk toplantıda, önceki yılın değerlendirilmesi ile yeni eğitim yılı çalışma esasları
    belirlenir ve iş bölümü yapılır.
    b) Eğitim programları ile önceki yılın eğitim plânları incelenerek ortak bir anlayış
    oluşturulur.
    c) Meslekî yayınlar, eğitim alanındaki değişim ve yeni gelişmeler değerlendirilir.
    d) Yıl içinde kutlanması gereken özel gün ve bayramlar tespit edilir. Yıllık ve günlük
    plânlar ile gezi, gözlem plânları arasında birlik sağlanır.
    e) Çocukların yaş gruplarına göre kişilik gelişimi, sağlık, beslenme, sosyal ilişkiler,
    ekonomik ve aile durumları değerlendirilerek alınacak önlemler görüşülür.
    f) Ana sınıfı ve uygulama sınıfı öğretmenleri, bağlı bulundukları okulun kurul
    toplantılarına katılır ve okul öncesi eğitimi ile ilgili konuların değerlendirilmesini sağlar.
    g) Eğitim yöntem ve tekniklerinin uygulanmasında ve kullanılan eğitim materyallerinin
    geliştirilmesinde amaçaraç
    ilişkisi göz önünde tutulur.
    h) Aile eğitimi çalışmalarının plânlanmasında iş birliği sağlanır.
    ı) Eğitim yılı içinde yapılan toplantılarla ilgili çalışmalar gözden geçirilip değerlendirilir.
    Eksiklik ve aksaklıkların giderilmesi için alınacak önlemler görüşülür ve kararlaştırılır.
    Zümre Öğretmenler Kurulu
    Madde 23Zümre
    öğretmenler kurulu toplantısı anaokulu, uygulama sınıfı ve ana
    sınıflarında okul müdürlüğünce yapılacak plânlamaya uygun olarak; öğretmenlerin okul öncesi
    eğitimin geliştirilmesi çalışmalarında ortak bir anlayış oluşturmaları, grupları ile ilgili eğitim
    etkinliklerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunların çözüm yollarının araştırılması ve meslekî
    gelişmelerle ilgili bilgi alışverişinde bulunmaları için eğitim yılı başında, ortasında, sonunda ve
    ihtiyaç duyuldukça yapılır.
    Meslekle İlgili Çalışmalar
    Madde 24Okul
    öncesi eğitim kurumlarında görevli yönetici ve öğretmenler, meslekle
    ilgili çalışmalarını eğitimin bitiminden 1 temmuza, eylül ayının ilk iş gününden eğitimin
    başlangıcına kadar olan sürede yaparlar.Meslekî çalışmalarda; eğitim faaliyetleri, mevzuatta yapılan değişiklikler, eğitim metot
    ve teknikleri ile ilgili yenilikler ve gelişmeler, rehberlik, araştırma, planlama, aile eğitimi
    konularına öğretmenler kurulu ve zümre öğretmenler kurulu kararları doğrultusunda yer verilir.
    Meslekî çalışma programı okul yönetimi tarafından hazırlanır, il/ilçe millî eğitim
    müdürlüğünce onaylanır ve uygulanır.
    (Değişik: 20/02/200626086
    s.R.G) “Öğretmenler, eğitim yılının sonundan 1 Temmuza
    kadar yapacakları meslekle ilgili çalışmalarını, görev yerleri dışında bulunan görev yaptıkları
    okul türündeki bir okulda yapabilirler. Meslekî çalışmalarını görev yerleri dışında tamamlayan
    öğretmenler, çalışmayı yaptığı il/ilçe millî eğitim müdürlüklerinden alacakları bu çalışmalara
    katıldıklarını gösteren yazı ile hazırladıkları raporları 1 Eylül tarihinde görevli oldukları okul
    müdürlüklerine teslim ederler. Bu raporlar yönetici ve öğretmenlerle birlikte incelenir.”
    Usta Öğretici
    Madde 25Usta
    öğreticiler, Millî Eğitim Bakanlığı Kurumlarında Sözleşmeli veya Ek
    Ders Görevi ile Görevlendirilecek Uzman ve Usta Öğreticiler Hakkında Yönetmelikte belirtilen
    esaslara göre Bakanlıkça tahsis edilen kontenjan çerçevesinde il millî eğitim müdürlüğünce
    seçilir, görevlendirilir ve malî yükümlülükleri il/ilçe millî eğitim müdürlüğünce yürütülür.
    Usta öğreticiler, eğitim hizmetlerinde öğretmen görev ve sorumluluğu içinde okul
    müdürünün düzenleyeceği esaslar doğrultusunda görev yapar.
    Memur
    Madde 26Anaokullarında,
    yönetim ve hesap işleri için en az bir memur görevlendirilir.
    Memur;
    a) Müdür veya müdür yardımcıları tarafından kendisine verilen yazışmaları yürütür.
    b) Gelen Giden
    yazılarla ilgili dosya ve defterleri tutar. Yazışmaların asıl veya
    örneklerini dosyalayarak saklar ve gerekenlere cevap hazırlar.
    c) Kendisine teslim edilen gizli ya da şahıslarla ilgili yazıların gizlilik içinde
    saklanmasından sorumludur.
    d) Okulda görevli personelin özlük dosyalarını tutar ve bunlarla ilgili değişiklikleri işler.
    e) Okulun arşiv işlerini düzenler.
    f) Kurum personeline ait aylık, ücret, sosyal yardım, yolluk, sağlık, vergi iadesi ve
    benzeri özlük haklarının zamanında ödenmesini sağlar, bunlarla ilgili belgeleri dosyalayarak
    saklar.
    g) Okulla ilgili malî işleri izler, gerekli iş ve işlemleri yapar ve bunlarla ilgili yazı, belge,
    defter ve dosyaları düzenleyerek saklar.
    h) Büro işleri ile ilgili olarak okul yönetimince kendisine verilen diğer görevleri yapar.ı) Uygulama sınıfı ve ana sınıfında, yukarıda sayılan görevleri bağlı bulunduğu okulun
    memuru yerine getirir.
    Tabip
    Madde 27Okul
    öncesi eğitim kurumlarında çocuk sağlığı konusunda uzman bir tabibin
    bulunması esastır.
    Okul tabibinin bulunmaması durumunda sağlık hizmetleri konusunda hükümet tabipliği,
    sağlık ocakları varsa sağlık eğitim merkezleri, ana çocuk sağlığı merkezleri ve benzeri
    kuruluşlardan yararlanılır.
    Tabip;
    a) Çocukların periyodik sağlık kontrollerini yapar ve kayıtlarının tutulmasını sağlar.
    b) Kurum personelinin periyodik sağlık kontrollerini yapar.
    c) Salgın ve bulaşıcı hastalıklarla karşılaşmamak için gerekli önlemleri alır.
    d) Salgın ve bulaşıcı hastalıklarla karşılaşıldığında, yayılmayı engelleyici önlemleri alır
    ve ilgili kuruluşların bilgilendirilmesini sağlar.
    e) Kurumda bulunan tüm personele zaman zaman sağlıkla ilgili bilgiler verir.
    f) Yönetici ve öğretmenlerle iş birliği yaparak aile eğitimine katılır ve sağlık konusunda
    velileri aydınlatır.
    g) Kurum içinde ve dışında olabilecek kaza ve yaralanmalar konusunda çocukları ve
    kurum personelini aydınlatır, ilk yardımın temel kurallarının benimsenmesini ve doğru
    uygulanmasını sağlar.
    Psikolog
    Madde 28Çocukların
    psikolojik açıdan sağlıklı gelişimleri ve ortaya çıkabilecek
    sorunlarının çözümlenmesi amacıyla okul öncesi eğitim kurumlarında bir psikologun bulunması
    esastır.
    Okul psikologunun bulunmaması durumunda, çocukların psikolojik sağlık hizmetleri
    konusunda il/ilçe imkânlarından yararlanılır.
    Psikolog;
    a) Çocukların psikolojik açıdan sağlıklı gelişimleri için gerekli önlemleri alır.
    b) Gereken testlerin yapılmasını ve kayıtlarının tutulmasını sağlar.
    c) Ruh sağlığı ve çocuk ruh sağlığı konularında kurumda bulunan tüm personele zaman
    zaman bilgiler verir.d) Aile eğitimi çalışmalarının plânlanması ve uygulanmasına aktif olarak katılır.
    e) Yapılan kontrollerde ortaya çıkan veya veli/öğretmen tarafından tespit edilen sorunlar
    ve sorunlu çocuklar ile ilgili özel çalışmalar yapar.
    f) Uzun süreli/sürekli hastalık, kaza, yaralanma, parçalanmış ailelerin çocukları ve
    ebeveynlerinden ayrı yaşama zorunluluğu konularında ilgili yönetici, öğretmen ve diğer
    personeli aydınlatır. Doğru teşhis konulmasını ve tedavisinin yapılmasını sağlar.
    g) Varsa özel eğitim gerektiren çocukların entegre eğitimlerine katılarak yapılan eğitime
    destek verir.
    Aşçı
    Madde 29Anaokulu
    ve uygulama sınıflarında çocukların besinlerini hazırlamak üzere
    en az bir aşçı görevlendirilir. Aşçı, bulunamaması durumunda bu görev, aşçılık kurs belgesi
    bulunan bir hizmetliye yaptırılabilir. Aşçı okul müdürüne, görevli müdür yardımcısına ve nöbetçi
    öğretmene karşı sorumludur.
    Çocukların besinlerini hazırlamakla görevli olan aşçı;
    a) Günlük yemek listesine göre kendisine teslim edilen besin maddelerini nöbetçi
    öğretmenin gözetim ve denetimi altında, sağlık ve temizlik kurallarına uygun olarak hazırlar ve
    pişirir. Yiyeceklerin kalitesi ve görüntüsü bozulmadan dağıtımını yapar.
    b) Teslim aldığı besin maddelerinin bozulmayacak şekilde saklanmasını, eksiksiz olarak
    hazırlanmasını, yerinde kullanılmasını ve israf edilmemesini sağlar.
    c) Mutfakta kullanılan kapların temiz bulundurulmasına özen gösterir, mutfağın genel
    temizlik ve çalışma düzenini sağlar.
    d) Okul yönetimince hazırlanan yemekhane talimatnamesinde belirtilen diğer görevleri
    yapar.
    Kaloriferci
    Madde 30Anaokullarında
    ısıtma işlerinde çalıştırılmak üzere bir kalorifercinin
    bulunması esastır.
    Kalorifercinin bulunmadığı durumlarda bu hizmet, kurstan geçirilerek sertifika alan
    hizmetli tarafından yürütülür.
    Kaloriferci;
    a) Kazan dairesini temiz ve düzenli olarak hizmete hazır tutar.
    b) Kaloriferin talimata uygun olarak yakılmasını ve sistemin düzenli olarak çalışmasını
    sağlar.
    c) Kaloriferin yakılmadığı zamanlarda okul yönetimince kendisine verilen işleri yapar.
    d) Kaloriferci, yöneticilere ve nöbetçi öğretmene karşı sorumludur.Şoför
    Madde 31Anaokullarında
    görevlendirilen şoför, okula tahsis edilen taşıtın zimmetini
    üzerine alır ve taşıtın kullanılması ile bakımından müdüre karşı sorumludur.
    Teknisyen
    Madde 32Anaokulunun
    imkân ve özelliklerine göre elektrik, elektronik, makine
    onarımları, su, havagazı, kalorifer tesisatları, marangozluk ve benzeri işlerde görevlendirilmek
    üzere bir teknisyen bulundurulur. Teknisyen kendisine verilen görevlerin yürütülmesinde okul
    müdürüne karşı sorumludur.
    Hizmetli
    Madde 33Okul
    öncesi eğitim kurumlarında her grup için bir hizmetli bulundurulur.
    Uygulama sınıfları ile ana sınıflarında bu görevler, bağlı bulundukları kurumların hizmetlileri
    tarafından yürütülür.
    Ancak hizmetli atanamaması/görevlendirilememesi durumunda, anaokullarında biri
    bayan olmak üzere en az iki hizmetli, ana sınıfı ve uygulama sınıflarında ise her grup için bir
    hizmetli görevlendirilir.
    Hizmetli;
    a) Okul binası ve okuldaki eşyaların temizliğini, basit bakım ve onarımlarını yapar.
    b) Okula gelengiden
    çeşitli malzeme ile araçgereci
    gerekli yerlere taşır ve yerleştirir.
    c) Okul yönetimince yapılacak plânlama ve iş bölümüne göre her türlü yazı ve dosyayı
    dağıtır ve toplar.
    d) Hizmet yerlerinin aydınlatma ve ısıtma işlerinde çalışır.
    e) Bekçinin bulunmadığı durumlarda dönüşümlü olarak gece nöbeti tutar.
    f) Okul bahçesinin ve bahçe araç gerecinin
    temizlik, bakım ve onarımı ile ilgili
    bahçıvanlık hizmetlerini yapar.
    g) Yönetici ve öğretmenler tarafından kendisine verilen hizmetlerle ilgili diğer görevleri
    yerine getirir.
    Uygulama sınıfları ile ana sınıflarında bu görevler, bağlı bulundukları kurumların
    hizmetlileri tarafından yürütülür.Bekçi
    Madde 34Anaokullarında
    görevli gece bekçisi veya nöbetle gece bekçiliği görevini
    yapan hizmetli, nöbet talimatnamesine uygun olarak nöbeti süresince okul bina ve eklentilerinin
    güvenliğini sağlar.
    Bu görevleri yaparken okul müdürüne, ilgili müdür yardımcısına ve nöbetçi öğretmene
    karşı sorumludur.
    Hizmetli sayısı iki ve daha az olan okullarda gece bekçiliği görevi yürütülmez. Durum en
    yakın emniyet birimine yazılı olarak bildirilir.
    DÖRDÜNCÜ KISIM
    Malî Hükümler
    Ücret Tespit Komisyonu
    Madde 35(
    Değişik: 20/02/200626086
    s.R.G) “Ücret tespit komisyonu eğitime destek
    sağlanması amacıyla çocukların beslenme, temizlik ve sağlık giderleri ile kurumun/ana sınıfı ve
    uygulama sınıfının genel temizlik ve diğer hizmetleri için velilerden alınacak aylık ücreti tespit
    eder.”
    Ücret Tespit Komisyonu, Okulun bulunduğu il/ilçe millî eğitim müdürünün
    başkanlığında; okul öncesi eğitimden sorumlu millî eğitim müdür yardımcısı veya şube müdürü,
    anaokulu ve bünyesinde ana sınıfı bulunan her derece ve türden birer okul müdürü ve bölüm şefi
    ile anaokulu, ana sınıfı ve uygulama sınıfı öğretmenleri arasından seçilecek birer temsilci varsa
    bu işte görevli memur veya döner sermaye saymanı ile velilerin kendi aralarından seçecekleri iki
    temsilciden oluşur.
    Ücret tespit komisyonu, her eğitim yılının sonunda toplanır. Kararlar oy çokluğuyla
    alınır. Oyların eşit olması durumunda başkanın oyu iki oy sayılır.
    Alınacak Ücretin Tespiti
    Madde 36(
    Değişik: 20/02/200626086
    s.R.G) “Okul öncesi eğitim kurumlarında,
    eğitime destek sağlanması amacıyla çocukların beslenme, temizlik ve sağlık giderleri ile
    kurumun/ana sınıfı ve uygulama sınıfının genel temizlik ve diğer hizmetleri için velilerden
    alınacak aylık ücretin taban/tavanı tespit edilirken; eğitimin tam veya yarım gün/ikili eğitim
    olması, çevrenin ekonomik durumu ve okulun sağladığı imkânlar göz önünde bulundurulur.
    Tespit edilecek aylık ücretin tavanı hiçbir şekilde okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması ve
    geliştirilmesini engelleyecek, velilerin ekonomik durumlarını zorlayacak şekilde yüksek
    tutulamaz.”
    Ücret tespit komisyonu, belirlenen süre içinde toplanır ve okul yönetimince alınacak
    aylık ücret miktarını tespit eder.
    Komisyon kararı, valiliğin onayından sonra yürürlüğe girer. Karar, okul müdürlüklerince
    velilere duyurulur. Belirlenen taban ve tavan ücretler, il millî eğitim müdürlüklerince Bakanlığa
    bildirilir.Ücretin Alınması
    Madde 37(
    Değişik: 20/02/200626086
    s.R.G) Okul yönetimi, velilerden alınan aylık
    ücret için bankalardan birinde hesap açar. Veliler, kendileri ile yapılan sözleşmeye göre,
    çocuklarının aylık ücretini her ayın 20 sine kadar banka hesabına yatırarak dekontunu okul
    yönetimine teslim eder. Banka olmayan yerleşim birimlerinde aidatlar, grup öğretmeni
    tarafından velilerden belge karşılığında alınır ve tutanakla okul yönetimine teslim edilir. Okul
    yönetimince o ay içinde bankadaki hesaba yatırılır. Yaz aylarında yapılan eğitimde velilerden o
    yıl için tespit edilen ve alınan aidat miktarı kadar ücret alınır.
    (Değişik: 27/10/200726683
    s.R.G) “Eylül ve haziran aylarında okulun eğitime açık
    olduğu günlerin ücreti alınır. Yarıyıl tatilinde ise aylık aidat tam olarak tahsil edilir. 15
    gün ve daha uzun süreli rapora dayalı devamsızlıklar ile yangın, doğal afet, salgın hastalık,
    iklime dayalı olağanüstü durumlarda; mülkî makamların ve hıfzıssıhha kurulunun gerekli
    görmesi ve aralıksız 15 gün veya daha fazla süre ile eğitime ara verilmesi durumunda,
    önceden alınan ücret bir sonraki ayın ücretine sayılır.”
    Bünyesinde ana sınıfı bulunan her derece ve türdeki okullarda velilerden alınan ana sınıfı
    aidatları, bu Yönetmeliğin 36 ncı maddesinde belirtilen esaslar doğrultusunda asgarî düzeyde
    tespit edilir ve sadece ana sınıflarının ihtiyaçlarında kullanılır.
    Aylık aidatlar, velilerin istekleri dışında topluca tahsil edilemez. Belirlenen ücretin
    dışında kayıt için velilerden ayrıca ücret alınamaz.
    Velilerden alınan ücret, hiçbir şekilde amacı dışında kullanılamaz.”
    Bütçenin Hazırlanması
    Madde 38Okul
    öncesi eğitim kurumlarında ücret tespit komisyonunca belirlenen ve
    velilerden alınan ücretlerden oluşan gelirin harcamasını gösteren tahmini bütçe, eğitim yılı
    başında hazırlanarak il/ilçe millî eğitim müdürlüğünün onayına sunulur.
    Bütçe taslağında hizmet alımları dahil, gelir ve giderler ayrıntılı olarak gösterilir. İlgili
    defterler mevzuata uygun olarak zamanında ve eksiksiz tutulur.
    Okul yönetimi bütçede gösterilen gider kalemleri dışında harcama yapamazlar. Bütçenin
    gider kalemleri arasındaki aktarmalar il/ilçe müdürünün onayı ile yapılır.
    Anaokulu bütçesini gösteren belgenin bir örneği, onay tarihinden itibaren en geç bir hafta
    içinde Bakanlığa gönderilir.
    Satın Alma Komisyonu
    Madde 39(
    Değişik: 27/10/200726683
    s.R.G) Okul öncesi eğitim kurumlarında
    eğitime destek sağlanması amacıyla çocukların beslenme, temizlik ve sağlık giderleri ile
    kurumun/ana sınıfı ve uygulama sınıfının genel temizlik ve diğer hizmetleri için ihtiyaç
    duyulan malzemelerin alımını yapmak üzere ihale yetkilisi, biri başkan olmak üzere,
    ikisinin ihale konusu işin uzmanı olması şartıyla, ilgili idare personelinden en az dört
    kişinin ve muhasebe veya malî işlerden sorumlu bir personelin katılımıyla kurulacak en azbeş ve tek sayıda kişiden oluşan ihale komisyonunu, yedek üyeler de dahil olmak üzere
    görevlendirir.
    Müdür yardımcısı bulunmayan okullarda satın alma komisyonuna müdürün
    görevlendireceği bir öğretmen başkanlık eder.
    Okulda yeterli sayı veya nitelikte personel bulunmaması hâlinde, 4734 sayılı Kamu
    İhale Kanunu kapsamındaki idarelerden komisyona üye alınabilir.
    Satın alma komisyonu görevlerini, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı
    Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu
    hükümlerine göre yürütür.
    Malzeme alımına ihtiyaç duyulduğu zamanlarda satın alma komisyonu eksiksiz
    olarak toplanır. Komisyon kararları çoğunlukla alınır. Kararlarda çekimser kalınmaz.
    Komisyon başkanı ve üyeleri oy ve kararlarından sorumludur. Karşı oy kullanan
    komisyon üyeleri gerekçesini komisyon kararına yazmak ve imzalamak zorundadır.
    Komisyonca alınan kararlar ve düzenlenen tutanaklar, başkan ve üyelerin adları,
    soyadları ve görev unvanları belirtilerek imzalanır.
    Yapılacak her türlü harcamalar, 31/12/2005 tarihli ve 26040 sayılı Resmî Gazete’de
    yayımlanan Merkezî Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliğine uygun olarak yapılır. İlgili
    defterler zamanında ve eksiksiz tutulur.”
    Muayene ve Teslim Alma Komisyonu
    Madde 40Muayene
    ve teslim alma komisyonu, kurumlarda bu Yönetmeliğin 39 uncu
    maddesi hükmünce muayene ve teslim alma işlemlerini yapmak üzere müdür tarafından
    görevlendirilecek bir müdür yardımcısının başkanlığında, öğretmenler kurulunca bir yıllık süre
    için seçilen iki öğretmen ile ilgili memurdan oluşur.
    Öğretmen ve personel sayısı yetersiz olan okullarda bu komisyon, il/ilçe millî eğitim
    müdürlüğü tarafından görevlendirilecek öğretmenlerden oluşturulur.
    Muayene ve teslim alma komisyonu ihtiyaç duyulan zamanlarda toplanır. Kararlar oy
    çokluğuyla alınır. Oyların eşit olması durumunda başkanın oyu iki oy sayılır.
    Komisyon, şartname ve sözleşmeler uyarınca satın alınan eşya, araç ve gereci muayene
    ve kontrol ederek, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 11 nci maddesi ile bu madde
    uyarınca çıkarılan Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Mevzuat hükümlerine göre
    kabul veya geri çevirmek üzere gereken işlemleri yapar.
    Bu komisyon, aynı zamanda Ayniyat Talimatnamesi hükümlerine göre her yıl sonunda
    demirbaş eşya ile kullanılmayan eşya, araç ve gerecin sayım ve denetimi ile ilgili görevleri
    yapar. Muayene, teslim alma ve sayım işleri ile ilgili kararları okul müdürünün onayına sunar.Hizmetin Satın Alınması
    Madde 41Bedelleri
    velilerden alınan aylık ücretlerden karşılanmak üzere yemek,
    sağlık, temizlik, zorunlu hâllerde muhasebe ve güvenlik hizmetleri dışarıdan satın alınabilir. Bu
    işlemler, satın alma, muayene ve teslim alma komisyonlarınca yapılır.
    Velilerden alınan aylık ücretlerin harcanmasında ita amirliği görevini müdür, tahakkuk
    memurluğu görevini müdür tarafından görevlendirilen müdür yardımcısı/öğretmen, muhasebe
    görevini de bu maksatla görevlendirilen personel yürütür. Bu personelin izinli, raporlu veya
    görev mahalli dışında görevli olduğu zamanlarda; söz konusu hizmetler vekâleten
    görevlendirilen personel tarafından yürütülür.
    İta amirliği, tahakkuk memurluğu ve muhasebe memurluğu görevlerinden ikisi, bir kimse
    üzerinde birleşemez. Kurumun her türlü nakit, mal, hak ve alacakları kamu varlığı hükmündedir.
    Okulda yeterli personelin bulunmaması durumunda, okulun bulunduğu il/ilçe millî eğitim
    müdürlüğünün teklifi ve valilik/kaymakamlıkça uygun görülecek kişiler, tahakkuk memurluğu
    ve muhasebe memurluğu görevlerini yerine getirirler.
    Okulda çalıştırılan sözleşmeli personelin iş ve işlemleri, Çalışma ve Sosyal Güvenlik
    Bakanlığının ilgili mevzuatına göre yürütülür.
    Hesap Açılacak Banka ve Yetki Kullanımı
    Madde 42Kurumun
    parası bankalardan birinde, kurum adına açılacak tek hesapta
    bulunur. Kurum adına hesap açmaya veya kapatmaya, bu hesaptan para çekmeye, ödeme
    yapmaya veya havale göndermeye; müdür (ita amiri)muhasebe
    memuru veya müdür yardımcısı
    (tahakkuk memuru)muhasebe
    memuru, ikili müşterek imzaları ile yetkilidir. (Değişik:
    20/02/200626086
    s.R.G) “Bu yetkililerin imza sirküleri ita amirince onaylanarak ilgili banka
    şubesine önceden verilir.”
    Ödemeler, genellikle bankadan alacaklı kişi ya da kurum adına düzenlenecek çek, ödeme
    veya gönderme emriyle yapılır. Hiçbir şekilde hamiline yazılı çek düzenlenemez. Ancak, 4734
    Sayılı Kamu İhale Kanununun 22 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi ile belirlenen
    limitin 1/10 una kadar olan ödemeler, personele verilecek iş avansları ile yapılabilir.
    Uygulanacak Muhasebe Sistemi
    Madde 43(
    Değişik: 27/10/200726683
    s.R.G) “Anaokullarının muhasebe uygula
    malarında 30/12/2005 tarihli ve 26039 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kamu Kurum
    ve Kuruluşlarınca İşletilen Sosyal Tesislerin Muhasebe Uygulamalarına Dair Esas ve
    Usullerin hükümleri uygulanır.”
    Her muhasebe kaydının tevsik edici (ispatlayıcı) bir belgeye dayanması ve malî sonuç
    doğuran her işlemin muhasebe kayıtlarında gösterilmesi zorunludur.Kefalet
    Madde 44Yürürlükten
    Kaldırılmıştır. (Değişik: 20/02/200626086
    s.R.G)
    Döner Sermayeli Kurumlar
    Madde 453423
    sayılı Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Meslekî ve Teknik Öğretim
    Okulları Döner Sermayesi Hakkında Kanun kapsamına giren uygulama sınıflarının malî ve
    muhasebe işlemleri döner sermaye mevzuatı hükümlerine göre yürütülür.
    Ancak, ihale ile ilgili işlemlerde 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ile 4735 sayılı Kamu
    İhale Sözleşmeleri Kanunu hükümleri uygulanır.
    BEŞİNCİ KISIM
    Tutulacak Defter, Dosya ve Formlar
    Defter, Dosya ve Formlar
    Madde 46Okul
    öncesi eğitim kurumlarında, kurumun özelliğine göre Ek8
    de yazılı
    defter, dosya ve formlar kullanılır.
    Bütün defterlerin sayfalarının birleştiği yer okul mühürü ile mühürlenir. Defterlere ilk
    sayfadan başlayarak sayfa numaraları yazılır ve defterin kaç sayfadan oluştuğu belirtilerek
    onaylanır.
    ALTINCI KISIM
    Diğer Hükümler
    Atatürk Köşesi
    Madde 47Anaokullarında
    eğitim etkinliklerinin yapıldığı alanların dışında uygun
    bulunan bir yerde, Atatürk inkılâp ve ilkelerini içeren anlamlı bir kompozisyon oluşturacak
    şekilde Atatürk Köşesi düzenlenir ve köşe sürekli güncelleştirilir.
    Denetim
    Madde 48Okul
    öncesi eğitim kurumlarının denetimi, 13/8/1999 tarihli ve 23785 sayılı
    Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Müfettişleri Başkanlıkları
    Yönetmeliği ile Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Müfettişleri Başkanlıkları Rehberlik ve Teftiş
    Yönergesi esaslarına göre bu Yönetmelik doğrultusunda yapılır.
    Kılık Kıyafet
    Madde 49Kurumlarda
    görevli yönetici, öğretmen, memur, sözleşmeli, geçici ve diğer
    personelin giyiminde sadelik, temizlik ve hizmete uygunluk esastır. Kılıkkıyafetlerde,
    25/10/1982 tarihli ve 17849 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kamu Kurum ve Kuruluşlarında
    Çalışan Personelin Kılık ve Kıyafetine Dair Yönetmelik, 7/12/1981 tarihli ve 17537 sayılı Resmî
    Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı ile Diğer Bakanlıklara Bağlı Okullardaki
    Görevlilerle Öğrencilerin Kılık Kıyafetlerine İlişkin Yönetmelik esaslarına uyulur.Özel Gün ve Bayramları Kutlama Etkinlikleri
    Madde 50Özel
    gün ve bayramlar, okul öncesi eğitim kurumlarında çocukların
    yaşlarına, gelişimlerine ve eğitim programlarına uygun olarak sınıf içi etkinlikler ile okul
    merkezli olmak kaydıyla eğitim etkinlikleri şeklinde düzenlenir.
    Bu etkinlikler, okulda görevli öğretmenlerin birlikte hazırlayacakları program
    çerçevesinde yapılır.
    Okul öncesi çağı çocuklarına yönelik il dışı gezileri, çocukların annebabalarının
    katılımı
    ve valilik onayıyla düzenlenebilir.
    Velilerin Etkinliklere Katılımları
    Madde 51Veliler,
    istekli olmaları durumunda okul yönetiminin hazırlayacağı program
    doğrultusunda eğitim etkinliklerine katılabilirler.
    Aile eğitimi ile ilgili etkinlik ve toplantılara, okul yönetimi velilerin katılımlarını sağlar.
    Özel Okul Öncesi Eğitim Kurumları ile İlgili İş ve İşlemler
    Madde 52Özel
    okul öncesi eğitim kurumlarının açılması, kapatılması, çalışma saat ve
    süreleri, kayıtkabul,
    öğrenci kontenjanları, devamdevamsızlık,
    okul ücretleri, sınıf mevcutları,
    personelin seçimi, atanması ve benzeri konulardaki işlemler, Özel Öğretim Kurumları
    mevzuatında belirtilen esaslara göre yapılır.
    İlk Yardım Dolabıİlk
    Yardım Çantası
    Madde 53Okul
    öncesi eğitim kurumlarında, kaza ve acil durumlarda kullanılmak üzere
    standartlara uygun olarak ilk yardım dolabı ile ilk yardım çantası ve bunlara ait araç ve
    malzeme bulundurulur.
    Dolapta doktor tavsiyesine göre kullanılması gereken ve reçete ile alınan ilâçlar
    bulundurulamaz ve çocuklara kullandırılamaz.
    Bahçe Düzenlemesi
    Madde 54Okul
    öncesi eğitim kurumlarında eğitim etkinliklerinin sağlıklı ve uygun bir
    ortamda gerçekleştirilebilmesi için oyun alanı ile bahçenin bulunması ve amacına uygun olarak
    düzenlenmesi esastır. Düzenlemeler eğitimin olmadığı zamanlarda yapılır.
    Bu düzenleme yapılırken; trafik eğitim pisti, kum havuzu, bahçe oyun araçları, ayrıca
    çocukların fen ve doğa çalışmaları yapabilmeleri için yeterli toprak alan bulundurulmasına özen
    gösterilir.
    Gözlem Gelişim
    Dosyası
    Madde 55Okul
    öncesi eğitim kurumlarında çocukların gelişim, eğitim ve sağlık
    durumları ile ilgili olarak her çocuk için bir gözlemgelişim
    dosyası tutulur.Öğrenci Dosyası
    Madde 56Okul
    öncesi eğitim kurumlarında, her çocuk için tutulan gözlemgelişim
    dosyası bilgileri doğrultusunda bir öğrenci dosyası tutulur. Bu dosya çocuğun kayıt yaptırdığı
    ilköğretim okulu tarafından istenir. Bu istek üzerine dosya ilgili ilköğretim okuluna gönderilir.
    Binanın Kullanılması
    Madde 57Anaokulu
    binaları amacı dışında kullanılamaz. Hangi nedenle olursa olsun,
    projede belirtilen kullanım alanlarında izinsiz değişiklik yapılamaz.
    YEDİNCİ KISIM
    Yürürlük Hükümleri
    Yürürlükten Kaldırılan Yönetmelik
    Madde 58Bu
    Yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle 26/2/2002 tarihli ve 24679 sayılı
    Resmî Gazete' de yayımlanan Okul Öncesi Eğitim Kurumları Yönetmeliği, ek ve değişikliği ile
    birlikte yürürlükten kaldırılmıştır.
    “EK MADDE 1(
    Değişik: 27/10/200726683
    s.R.G) Personel ve fizikî imkânları
    yeterli olan okul öncesi eğitim kurumlarında, velilerin istemeleri hâlinde çocukların
    eğitimlerinin desteklenmesi amacıyla eğitim saatleri dışındaki zamanlarda faaliyet
    göstermek üzere çocuk kulüpleri kurulabilir. Çocuk kulüplerinin çalışma usul ve esasları
    Yönerge ile belirlenir.”
    Yürürlük
    Madde 59Maliye
    Bakanlığı ve Sayıştay’ın görüşü alınarak hazırlanan bu Yönetmelik
    yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
    Yürütme
    Madde 60Bu
    Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür.
    OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINA BAŞVURU FORMU
    ÇOCUĞUN :
    AdıSoyadı:
    Doğum Yer i ve Tar ihi :
    Cinsiyeti :
    Okula Başlama Tarihi :
    Ev Adr esi ve Telefonu :
    Kan Gr ubu :
    Sağlık Kontr oller ini Yapan Hastahane
    veya Doktor un Adı :
    Nüfusa Kayıtlı olduğu Yer :
    En Son İkâmetgâh Adr esi :
    ANNE :
    AdıSoyadı:
    Doğum Tar ihi :
    En Son Mezun Olduğu Okul :
    Mesleği ve Açık İş Adresi :
    Aylık Gelir i :
    Çalışma Saatler i :
    Ev Adr esi ve Telefonu :
    SağÖlü:
    ÖzÜvey:
    BABA :
    AdıSoyadı:
    Doğum Tar ihi :
    En Son Mezun Olduğu Okul :
    Mesleği ve Açık İş Adresi :
    Aylık Gelir i :
    Çalışma Saatler i :
    Ev Adr esi ve Telefonu :
    SağÖlü:
    ÖzÜvey:
    Fotoğraf
    BABA :
    AdıSoyadı:
    Doğum Tar ihi :
    En Son Mezun Olduğu Okul :
    Mesleği ve Açık İş Adresi :
    Aylık Gelir i :
    Çalışma Saatler i :
    Ev Adr esi ve Telefonu :
    Sağ-Ölü:
    Öz-Üvey
    AnneBaba
    ayr ı ise çocuk kiminle yaşıyor ?
    Anne Baba Anneanne Babaanne Diğer
    KARDEŞLER
    ADI DOĞUM TARİHİ ÖZÜVEY
    EĞİTİM DURUMU
    1234AİLEDE
    BİRLİKTE YAŞAYAN DİĞER KİŞİLER
    ADI YAKINLIK DERECESİ YAŞI EĞİTİM DURUMU
    123ÇOCUKLA
    İLGİLİ DİĞER BİLGİLER
    1Çocuk
    kuruma gelmeden önce çocukla ilgilenen kişi ya da okul öncesi eğitim kurumları (Doğumdan
    itibaren)
    2Çocuğun
    sağlık durumu
    3Çocuğun
    daha önce geçirdiği önemli hastalıklar
    (Daha önce hastahanede yatmış mı?)
    4Sürekli
    kullanmak zorunda olduğu ilâç veya uyguladığı diyet var mı ?
    5Alerjik
    durumu var mı? Varsa belirtiniz:
    Besin :
    İlâç :
    Diğer :
    Müracaat Eden
    Veli veya Vasi
    Adı Soyadı/İmzası
    KAYIT DEFTERİ ÖRNEĞİ
    ÇOCUĞUN NÜFUS CÜZDANINA GÖRE DURUMU
    Soyadı
    Adı
    Baba Adı
    FOTOĞRAF
    Ana Adı
    Doğum Yer i ve Tar ihi
    NÜFUS KÜTÜĞÜNE KAYITLI OLDUĞU YER
    İl : Sır a No :
    İlçe : Ver ildiği Yer :
    Mah. veya Köyü : Kayıt No :
    Cilt No : Ver iliş Tarihi :
    Aile Sır a No : Cüzdan No :
    OKULA GİRİŞ DURUMU
    Gir iş Tarihi
    Ailesi Yanından Evet ( ) Hayır ( )
    Diğer Bir Okuldan Evet ( ) Hayır ( )
    Yetiştir me Yur dundan Evet ( ) Hayır ( )
    Diğer Yer den Evet ( ) Hayır ( )
    OKULDAN AYRILIŞ DURUMU
    Ayr ılış Tarihi
    Ayr ılış Nedeni
    Gittiği Yer /Okul
    ACİL DURUMLARDA BAŞVURU FORMU
    ÇOCUĞUN
    Adı :
    Soyadı :
    ACİL DURUMLARDA BAŞVURULABİLECEK ADRES VE TELEFONLAR
    ÇOCUĞUN ANNESİ AÇIKLAMALAR
    Ev Adr esi : .......................................................................
    ...
    Ev Telefonu: ...................................
    İş Adr esi: ..........................................................................
    ...
    İş Telefonu: ......................................
    ÇOCUĞUN BABASI
    Ev Adr esi: .......................................................................
    ...
    Ev Telefonu: ....................................
    İş Adr esi: .........................................................................
    ...
    İş Telefonu: ......................................
    ANNEBABA
    DIŞINDA ARANILACAK ÜÇÜNCÜ ŞAHIS
    Ev Adr esi: .......................................................................
    ...........................................................................................
    ........
    Ev Telefonu: ....................................
    İş Adr esi: .........................................................................
    ...
    İş Telefonu: ......................................
    ÇOCUĞUN OKULA GELİŞ VE DÖNÜŞ DURUMU
    Aile: ................................................................................
    Ser vis: ............................................................................
    Diğer : .............................................................................
    ..........................................................................................
    .......................
    Fotoğraf
    Fotoğraf
    Fotoğraf
    Fotoğraf
    İNCELEME FORMU
    ÇOCUKLA İLE İLGİLİ BİLGİLER :
    Adı –Soyadı :
    Doğum Tar ihi :
    Cinsiyeti :
    Ev Adr esi :
    Bağlı Bulunduğu Muhtar lık :
    Kiminle Birlikte Otur uyor :
    ANNESİ İLE İLGİLİ BİLGİLER :
    AdıSoyadı
    :
    Öğrenim Dur umu :
    Çalışıyor ise Kur umu :
    Aylık Gelir i :
    Sağ/Ölü :
    Öz/Üvey :
    Boşanmış veya Ayrı Yaşıyor :
    BABASI İLE İLGİLİ BİLGİLER :
    Adı –Soyadı :
    Öğrenim Dur umu :
    Çalışıyor ise Kur umu :
    Aylık Gelir i :
    Şehit :
    Har p Malûlü veya gazi :
    Sağ/Ölü :
    Öz/üvey :
    Boşanmış veya Ayr ı Yaşıyor :
    KARDEŞLERİ İLE İLGİLİ BİLGİLER :
    Kar deş Sayısı :
    Erkek :
    Kız :
    Kar deşler den Çalışan Var mı? :
    Var sa Kur umu ve Aylık Gelir i :
    Kar deşler in Öğr enim Dur umlar ı :
    İKAMET ETTİĞİ KONUT İLE İLGİLİ BİLGİLER :
    Kir acı Ev Sahibi Müstakil Ev Apar tman Dairesi Gece Kondu Oda Sayısı
    ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( )
    NOT: Bu
    sayılanlar dışında veli ile ilgili özel bir dur um var sa belir tiniz.
    Seçici
    komisyon bu for mdaki bilgiler le ilgili yerinde inceleme yapar ak r apor düzenler.
    Sözleşme Ör neği
    İş bu sözleşme,..........................................................................................anaokulu müdürlüğü ile
    ...................................................................arasında aşağıdaki şartlarla imza edilmiştir.
    1.....................................
    il ücret komisyonu tarafından..........................eğitim yılı için belirlenen aylık
    tam gün ücreti ............................................TL, yarım gün ücreti............................................. TL.dir.
    2Veli
    anaokulu ücretini her ayın 20’ sine kadar okula ait banka hesap numarasına yatırıp, dekontunu
    okul yönetimine verir,
    3Bağımsız
    anaokullarında valilikçe belirlenen çalışma takvimine göre ilk
     

Bu Sayfayı Paylaş