Öğretmen Forum.Net
Eylül 02, 2014, 02:23:07 ÖÖ *
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular: 2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı dokümanlarının tamamı foruma eklenmektedir. Eksik dokümanlar için ilgili bölümlere istekte bulunmanız yeterlidir.
 
   Ana Sayfa   Yardım Ara Galeri Download GoogleTagged Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Ritim Çalışmalarına Örnekler  (Okunma Sayısı 36999 defa)
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
nsrnn
Altın Üye
*****

Puan: 412
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 853


« : Ağustos 26, 2010, 11:13:43 ÖS »


Forum İçeriğimiz Ziyaretçilere Kapalıdır


Etkinlik 1

materyaller: ritm sopaları

uygulama: çocuklar çember şeklinde ayakta dururlar. bütün çocuklar gözlerini kapatır. eğitimci ritm sopaları ile ritm tutarak çemberin dışında dolaşır.bir çocuğun arkasında durur ve ritme devam eder. çocuk kendi arkasında ritm tutulduğunu fark ettiği zaman arkasına dönerek ritm sopalarını alır. eğitimci çemberde çocuğun yerine geçer. çocuk aynı şekilde çemberin etrafında ritm tutarak yürür ve bir arkadaşının arkasına geçerek durur. arkasında durulan çocuk sesi fark ettiği zaman arkasın döner ve arkadaşı ile yer değiştirir. çalışma bu şekilde devam eder..

Etkinlik 2: "saat sesi"

materyaller: ritm aletleri

uygulama: çocuklar iki gruba ayrılırlar. bir grup ritm sopaları ile sürekli saat ritmini çalar. diğer grup ritme uygun hareketler yapmaya çalışır. yürüme, çömelip kalkma, yüzü eller ile açıp kapatma, kolları havaya kaldırıp indirme gibi hareketler olabilir. Çocuklar farklı hareketler üretmeleri için cesaretlendirilirler. daha sonra gruplar yer değiştirir ve çalışma tekrarlanır.

Etkinlik 3: “ tekerleme”

materyaller: -

uygulama: iğne miğne, ucu düğme
fil filince, kuş dilince
horoz öttü, tavuk tepti
bülbül kıza selam etti

İç içe iki halka oluşturulur. halkadaki çocuklar yüz yüze dönerler. İç ve dış halkadan çocuklar eşleşerek el ele tutuşurlar. tekerlemenin birinci sırasında çiftler önce el çırpar(iğne) sonra karşılıklı olarak ellerini birbirine vurur (miğne) iki kez tekrarlanır, ikinci sırada el ele tutuşup çömelip kalkarlar, iki kez tekrarlanır. Üçüncü sırada horoz gibi öter ve tepiyormuş gibi yaparlar, dördüncü sırada asker selamı verirler. tekerleme ritmik bir şekilde söylenir ve hareketlerin ritme paralel olmasına dikkat edilir. İç halka bir adım sağa kayar ve herkes karşısına gelen ile eşleşir. Çocuklar öğretmenin yönergeleriyle tekerlemede deneyim kazandıktan sonra, kendilerinin ritme uygun hareket bulmaları istenir.

Etkinlik 4

materyaller: ritm aletleri

uygulama: çocuklar halka şeklinde yüzleri dışa dönük şekilde otururlar. eğitimci çemberin etrafına dönerek bir çocuğun karşısında durur ve “ hey sen nasılsın? bana adını söyler misin?” der. Çocuk adını söyler. Çocuğun adını bütün çocuklar ritm aletlerini çalarak söylerler. adını söyleyen çocuk öne geçerek çemberin etrafına döner ve bir arkadaşının karşısında durarak aynı cümleyi tekrarlar. oyun bu şekilde bütün çocukların isimleri söylenene kadar devam eder. kendi isimleri yerine çocuklar istedikleri bir meyve, bir hayvan ismini de ritme uygun söyleyebilirler…

Etkinliğin Adı :Ritm tutalım
Amaç :Ritm kavramının gelişimi
Kelimelerdeki ritmi duyabilme.
Kullanılan Materyal :Ritm sopaları
Davul
Tahta kaşıklar
Tahta bloklar
Uygulama :Eğitimci çocukları daire şeklinde yere oturtur. “Çocuklar müzikle ellerimizi nasıl çırptığımızı hatırlıyorsunuz değil mi? Peki isimlerimiz için de ellerimizi çırpabileceğimizi biliyor musunuz? Şimdi beni iyi dinleyin,” der ve
A) Sıra ile çocukların her birinin ismi için el çırparak ritm tutar. Örneğin “Volkan” derken aynı anda 2 kez, (“Vol” hecesi için 1 ve “kan” hecesi için 1 kez,) “Berk” derken 1 kez, “Ayşegül derken 3 kez el çırpar.
B) Daha sonra her çocuktan sıra ile kendi ismi için el çırpmasını ister. Bu sırada hata yapan çocuklara model olarak onların hatalarını düzeltir. Her çocuk kendi ismi için ritm tuttuktan sonra eğitimci,
C) Sıra ile her çocuğun önce ismini söylemesini, sonra el çırparak söylemesini ister ve hep beraber el çırpılır. (bir çocuğun ismi için gruptaki tüm çocuklar ritm tutar)
Örneğin Berk: 1) önce ismini söyler
2)kendi ismini söylerken bir kez el çırpar
3)Hep beraber Berk için, ismi söylenirken 1 kez el çırpılır. Çocukların isimleri için ritm tutma etkinliği bittikten sonra eğitimci çocuklardan sınıfta bulunan herhangi bir şeyin ismini akıllarında tutmalarını ister. Sıra ile her çocuk kendi düşündüğü nesneyi önce söyler, sonra onun için ritm tutar. Sonra hep birlikte ritm tutulur. Daha sonra birer hayvan, yiyecek, meyve, eşya vb. isimler düşünmeleri istenir.
Çocuklar, kelimelerdeki ritmi başarıyla duyabildikleri zaman onlarla hep birlikte bir şarkı söylenir ve serbest olarak bu şarkı için istedikleri gibi ritm tutmaları istenir. Bu aşamada önemli olan şarkıya ritm aletleri veya elleri ile istedikleri gibi ritm tutarak eşlik etmeleridir. Her kelimedeki ritm yakalamaları beklenmemelidir. Çalışmalar ilerledikçe çocuklar ritmi daha iyi hissedebilecekler ve daha başarılı olacaklardır.


Etkinliğin Adı :Zillerin dansı
Amaç :Hızlı – yavaş, Yüksek – alçak (ses) kavramlarını kavrayabilme.
Vücut kısımlarını tanıyabilme.
Ritme uygun olarak hareket edebilme.
Sesin başladığını ve bittiğini anlayıp uygun davranışı gösterebilme.
Kullanılan Materyal :Üzerinde ses çıkaran zillerin dikilmiş olduğu farklı uzunlukta kurdele ve kumaşlar.
Uygulama :Çocukların baş, omuz, kol, bilek, bel, kalça ve ayak bileklerine bağlanabilecek uzunlukta kurdele ve kumaş parçaları üzerine ses çıkaran ziller dikilir. Bu kurdeleler bazı çocukların başına , bazı çocukların koluna, bazı çocukların beline, bileklerine veya diğer vücut kısımlarına bağlanır. Daha sonra sıra ile aşağıdaki etkinlikler uygulanabilir.
1- Çocukların tümü aynı anda vücut kısımlarını hareket ettirerek zilleri ile ses çıkarır.
2- Sadece başında zilleri olanlar ses çıkarır.
3- Sadece kolunda zilleri olanlar ses çıkarır.
4- Her grup zillerini hızlı ritmde sallayarak ses çıkarır.
5- Her grup zillerini yavaş ritmde sallayarak ses çıkarır.
6- Her grup zillerini alçak sesle çalar.
7- Her grup zillerini yüksek sesle çalar.
8- Farklı ritmde müzik eşliğinde serbest dans edilir. Müzik başladığı zaman dans edilmeye başlanır, müzik durduğu anda her çocuk olduğu pozisyonda heykel duruşunda kalır.
9- Daha sonra çocuklar baş, omuz, kol ve belinde zilleri olanlar; kalça, diz, bacak ve ayak bileğinde zilleri olanlar gibi küçük gruplara ayrılır.
İki farklı müzik parçası seçilerek gruplara dinletilir. Her bir müzik parçasının bir gruba ait olduğu ve hangi grubun parçası çalıyorsa o grubun dans etmesi söylenir. Gruplara kendi müzik parçaları tanıtılır. Her iki müzik parçası 15 –20 saniye aralıklarla değiştirilerek çalınır serbestçe dans edilir, diğer grup heykel duruşunda bekler.

alıntıdır
Kayıtlı
cholotte
Üye
**

Puan: 3
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3

« Yanıtla #1 : Ocak 22, 2011, 10:38:02 ÖS »


Forum İçeriğimiz Ziyaretçilere Kapalıdır

paylaşım teşekkürler
Kayıtlı
atina
Bronz Üye
***

Puan: 311
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 193


« Yanıtla #2 : Kasım 10, 2011, 10:42:36 ÖS »


Forum İçeriğimiz Ziyaretçilere Kapalıdır

Teşekkürler paylaşım için..
Kayıtlı

Sanatçının görevi umutsuzluğa düşmek değil ;bilakis varlığın boşluğunun panzehirini bulmaktır.(Paris'te bir gece yarısından)
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
Otomatik Tag
Ritim Çalışmalarına Örnekler, öğretmen, eğitim, Ritim Çalışmalarına Örnekler, okul, eğitimci, Ritim Çalışmalarına Örnekler, öğrenci, rehberlik, Ritim Çalışmalarına Örnekler



 
Gitmek istediğiniz yer:  

Bilge Öğretmen Eğitim Siteleri
Edebiyatimiz Dilciler Forum Ögretmenler Portalı Bilge Ögretmen Türk Dili ve Edebiyati Mehmet Akif Ersoy Kitap Yurdum Dinlence Türküseveriz.biz Oyundakal Seyredal Resim Galerisi Eksiksiz Özel Dersler Okullarımız Öğretmen Blog

Reklam Gizlilik Politikası
MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Site Map | Site Map | Arşiv | Basit Görünüm | Wap | Wap2 | Wap Forum |
| Sitemap
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!


Dün 04:33:02 ÖS